saya teringat!~

::: Bismillahirrahmanirrahim :::
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::


kenangan antara kita berdua mungkin sudah lame...
bukan senang untuk mengingat...
bukan mudah juga untuk melupakannya...
akan tetapi apabila ia hadir...
seolah-olah membangkitkan...
satu rase yang saya sendiri tak tahu apakah ia!~
hanya Allah yang Maha Mengetahui segalanya...


"Ya Allah, damaikan hati hambaMu yang lemah ini Ya Allah...cukuplah cintaku dambakan hanya untukMu sahaja...jangan Engkau palingkannya...jangan Engkau buangkannya...Ya Allah,Engkau hadirkan die dalam hidup ini untuk memberikan pengalaman yang cukup indah buatku...aku pasrah...aku redha...sesungguhnya Engkau Maha Penyayang akan setiap hamba-hambaMu...Engkau tidak akan sama sekali membebankan mereka andai mereka tidak mampu"

malam yang sadis!~
terimbau kembali kenangan lama antara aku dan die..
cetttttttttttttttttttt!!~
siyes!~
tak pernah terfikir tapi tetibe terfikir...
teringat sehinggakan mengalirkan air mata...
sehinggakan xboleh nak melelapkan mata untuk ibadah senyap a.k.a tido...
ana minta maaf teringat anta...ana xsepatutnye ingat...ana tak sepatutnya timbulkan memori bersama anta satu ketika dulu...
insyaAllah!~dengan ini ana memaafkan anta sepanjang kite kenal...
and please forgive me wat i've done before until now...


kite kenal bukan satu jangkaan yang kita tahu...
kita rapat bukan satu jangkaan yang kita pinta...
kita mengharap...
tapi, Allah lebih mengetahui segalanya..
apa terbaik untuk akhi...
dan apa yang terbaik buat saya...
insyaAllah tiada dendam dihati saya untuk akhi..
cukuplah sekadar penghormatan dari saya buat akhi....


terima kasih atas pelajaran dan pembelajaran buat ana....
banyak perkongsian antara ana dan akhi...
akhi membuatkan ana kembali!~
kembali menyelak buku2...
kitab2!~
yang dah lama ana simpan dalam kotak...
terima kasih akhi...
motivasi akhi yang sangat membina untuk ana teruz berjaya...
baik didunia dan akhirat...
akhi banyak bertanyakan tentang pelajaran ana...
akhi pemberi motivati yang sangat kritis...
sehinggakan ana rasa tercabar...
sangat tercabar!~
alhamdulillah!~
akhirnya,ana berjaya apa yang akhi katekan suatu ketika dahulu..
walaupun tanpa akhi!~
ana berjaya dengan adanya Allah bersama2 dengan ana!~


kenangan antara kita xkan pernah ana padamkan...
akan tetapi ana minta maaf...
ana tak mampu untuk simpan dalam kotak ingatan...
hanya Allah yang Maha Mengetahui segalanya...
begitu juga dengan akhi...
ana mengharap apa yang ana lakukan juga sehaluan dengan apa yang akhi lakukan...
insyaAllah...


suatu petang...
dekat nak maghrib...
tetibe akhi call ana...
dalam hati..kenapa ustaz kol dah maghrib nie...pelik2!!~
"Assalamu'alaikum ustaz...kenapa nie???macam ada hal mustahak jer...tak pernah2  kol ana time macam nie...?"
"memang ada benda yang ana nak bagitau anti....umi panggil ana balik kedah"
"laaaaaaa........balik jelah..umi rindu kat anta...lame sangat xbalik rumah..."
"umi suruh ana kawen....dengan pilihan die...anak kawan baik umi ana..."
"yeke??kawen jelah...lagipun umo anta dah tua...nak tunggu sampai bile lagi?"
(dalam hati sangat tersentap!~rase nak nangis semua ada!~tapi biaselah egoistic..malu!~i kan pemalu!~)
"ana nak kawen dengan anti..."
"haish!~jangan nak merepek lah....pilihan umi tu lebih baik"
"esok ana kena pergi rumah bakal zaujah kat kelantan...mungkin merisik sekali"
"alhamdulillah...sampai seru sudah"
"oklah...selamat bermaghrib..Assalamu'laikum"

Alhamdulillah!~
Allah memakbulkan doa ana..
terima kasih Ya Allah atas petunjukMU...
Engkau Maha Besar...
mungkin akhi dah lame menyatakan perasaan pada ana...
tapi bukan ana..
saban waktu ana berdoa...
andai benar akhi jodoh ana dekatkanlah hati kami..
andai akhi bukan jodoh yang terbaik buat ana...
tunjukanlah sesuatu yang tidak ana ketahui...
tunjukanlah sesuatu yang membuatkan ana redha!!~
Allah makbulkan doa ana...
aminnnn...
bersyukurnya tidak terhingga!~

akhi kata bakal zaujah akhi baik...
lemah lembut...hormat orang tua...
bakal zaujah akhi ustazah..
alhamdulillah...
"lelaki yang baik untuk perempuan yang baik dan perempuan yang baik adalah untuk lelaki yang baik"
surah annur...


even waktu akhi dah bertunang kite tetap berhubung...
akhi hubungi ana lebih daripada akhi hubungi tunang akhi sendiri...
ana konpius...
akhi kata..
"ana mesej ustazah zakiah sekali sekala...itupun kalau ada hal yang penting...tentang belanja2...lain2 hal ana xmesej die...kol pun x..."
"hish!~xbaik buat die macam tu...ustazah zakiah kan bakal zaujah anta...anta bakal zauj die"
"ana belum ada perasaan kat die...perasaan ana..."
"dah!~xpayah nak mengarut...antara kite xde ape2..dan xkan ada ape2 hubungan yang melebihi daripada seorang adik dan abang...ana tetap ukhti kepada akhi..insyaAllah"
lepas tu ana nangis...
Ya Allah aku lepaskan dia keranaMU...
bahagikanlah dia bersama-sama keluarganya!~


"jemputlah datang majlis ana pada tarikh sekian dan sekian"
"insyaAllah,jika diberikan keizinan ana sampailah sana"
"kalau anti datang,ana terus tarik tangan anti jadi pemaiuri ana"
"jangan nak mengada...kalau macam tu ana datang dengan topeng doremon biar anta xkan kenal ana"
"sesiapa yang pakai topeng doremon tu lah anti..senang je nak cam.."
"cettt...dah2...ana ade keja nak buat.."
macam biasa...hati terluka bila ku sedar...
hihihihi
ntah pape...hurmmmmmmmm,,,
Allah lebih Mengetahui!~
banyak hikmah yang tersembunyi!~
insyaAllah...



sekian lama kite terputus...
pada suatu pagi..
4 miscalled from him...
anta mesej y?
then,die kol!~
"Assalamu'alaikum..tengah buat per tido ker?anak dara xelok tido pagi2!~rezeki susah nak masuk tau"
"sorry sikit ae...tadie ana tgh kendalikan program...dengan budak2..."
"ana nak gie nikah dah nie..jap lagi ana dah jadi zauj org"
"kate semalam (on friday)?"
"xjadi...pagi nie...jap lagilah"
"oooooooooooo....oklah..selamat tinggal zaman single!~"
"terima kasih"
Ya Allah kuatkan hambaMu kali ini...
kali nie ana kuat!~
ana xkire..ana xnak nagis kerana suami orang...
perancangan Allah itu sangat teratur!~
ana langsung xegt die akan nikah on that day..
after he called me and i realised it!~



after akhi kawen kite tetap berhubung...
tapi sangat jarang...
bukan ana yang mulakan tapi kamu!~
akhi bagi ana kad raya...
berbunyi!~
sangat terharu...
ana xtau nak balas ape...
ana balas dengan kuih bahulu...
mama bagi satu bekas...
"kehadapan adikku sayang"
"abang sayang anti"
Ya Allah dugaan apakah yang telah Engkau berikan ini Ya Allah...
sesungguhnya Engkau tidak akan memberikan dugaan yang tidak mampu aku galas!~
"Ya Allah jauhkanlah rasa yang telah Engkau kurniakan kepada kami ini...sesungguhnya Engkau telah memberi die yang terbaik untuk dirinya"


sehinggalah suatu hari ana dapat mesej dari akhi...
"ana minta maaf...ana egt ana nak sambung hafazan ana semula...ana xboleh menghubungi sesiapa kecuali keluarga ana.isteri ana dan keluarga mertua ana...ana minta maaf"
"ana juga minta maaf...Assalamu'alaikum"
Terima kasih Ya Allah...Engkau menggerakkan hati die untuk meleburkan perasaan kami antara satu sama lain....terima kasih atas segala petunjuk yang telah Engkau berikan padaku...Engkau temukan dengan orang yang salah kerana Engkau mahu aku belajar sesuatu....
sesuuatu dari pengalaman yang dimodulkan dan disilibuskan dimana2 buku!~
terima kasih Ya Allah....


suatu ketika dahulu adalah kesilapan kita bersama!~
andai diberikan pilihan..
ana tak akan memilih jalan untuk mengenali anta...
sesungguhnya Allah Maha Pemurah!~


alhamdulillah!~
saya dah okey!~
teringat cikit jerk...
huhuhuhuhuhu
boleh buat novel?
hahhahahaa
citer ntah pape...
tetttttttttttttttttttttttttttttttttttt
sesungguhnya ambillah ia sebagai positif...
Allah berikan ujian bukannya masalah dalam hidup...
refleksikanya...
mungkin banyak hikmah yang tersembunyi yang hanya Allah ketahui!~
pengalaman itu sungguh manis andai bersulamkan gula...
pengalaman akan jadi pahit andai disulamkan dengan.....
fikirkanlah!~
dah besarkan????!~
tetttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Perhentian 2!~

Rasa Kecewa yang Diberi

Pulau Perhentian 1!~