Posts

Showing posts from October, 2012

Kecik Hati

Image
::: Bismillahirrahmanirrahim ::: ::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::

sangat terasa dengan perangainya... :(
sangat kecik hati... ntah... sorry to say... memang sangat terasa dengan layanan itu!~



nampak kan betapa semakin mengecil hati saya dengan die!~
k bai!!!!!

#ikutlah...ape nak jadi...jadi lah...malas nak fikir sangat!~kbai!!

Pavlova

Image
::: Bismillahirrahmanirrahim ::: ::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::

tajuk!~ macam nak ajak orang makan pavlova...

sebenarnya... teringin nak buat... dan pastinya teringin nak makan....
mengiurkan kan?? syrupppppp!~ hahaha!~
it's ok for hantaran tak erk???
#apabila kita fikir kite sedang dalam kesusahan...sebenarnya ada lagi orang yang menghadapinya lebih dari kite...

Musnahkannya...

::: Bismillahirrahmanirrahim ::: ::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::
mood raye dah habiz?? kalau tanya tuan tanah kedaung nie mestilah dah habiz... raya pun xrasa macam raya... banyak sebab... hukhukhukhuk jangan dikenang benda yang tiada..

tadie bukak je handbag nampak sepucuk surat!~ wahhhhhhhh... (mesti tertanya2 nak bagi kepada siapa) xpayah nak waaahhh sangat lah... haha nak bagi kat someone... tapiiiiii
* *
*
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * xsempat2 nak bagi... bukan tu jer... ade benda lain lagi nak bagi seperti yang dijanji dalam surat tersebut... dan yang paling penting... kononnya nak jadi the first whisher among his/her frenz... xmenjadi la pun nyer.. sebab dah lame dah pon berlepas...

akhirnya... dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim... saya telah musnahkan benda tersebut... dengan cara... MEMBAKAR!~
rase2 macam kejam x? tapi tuan tanah kedaung dah sehabis fikir lah tu... sebabnya... kalau xdibakar... still keep it... hurmmmm,bakal…

selamat Hari raya AidilAdha

::: Bismillahirrahmanirrahim ::: ::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::

Alhamdulillah...terima kasih Allah... sebab masih menemukan kami sekeluarga dengan AidilAdha... alhamdulillah pagi tadi sempat gie solat raya bersama2!~ alhamdulillah.. alhamdulillah... teringat tahun lepas.... :( pergi surau bersama2 arwah embah... dia hampir2 nak pie jalan kaki sebab kami bersiap lambat sangat... tahun nie xde dah... hukhukhuk
SALAM AIDILADHA BUAT SEMUA UMAT ISLAM DIDUNIA... TAK LUPA JUGA KEPADA PEMBACA...
semoga tahun depan dapat beraya di masjidil haram!~ "Ya Allah perkenankan permintaan kami ini Ya Allah"

#entry yang pendek!~sebab xde mood sangat...xsedap perut...saket kepala...yang  paling sadid xdapat nak menikmati lontong mama...uwaaaaaaaaaa Allah tarik nikmat makan...

Hikmah ii

Image
::: Bismillahirrahmanirrahim ::: ::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::




Raihana yakin ini adalah jawapannya. Pada malam pertama dia bermimpi sedang bernikah. Hanya satu malam sahaja dia bermimpi. Hatinya pula tergerak untuk menerima sahaja pilihan itu. Bahkan dia ada bertanyakan hal ini kepada Ustazah Harlina selaku sahabatnya semasa dikolej dahulu.
“Ana, sebaik-baik pilihan itu adalah pilihan ibu bapa kan. Apa yang mereka pilih untuk anak gadis mereka pastilah yang terbaik bagi mereka. Sebab mereka hendak menyerahkan amanah Allah itu kepada sebaik-baiknya. oleh itu mereka pasti membuat pilihan yang bijak” sambil tangan Harlina menunjukkan ‘thums up’. Kemudian dia tersenyum.
“Dahlah Ana. Tak payah kusutkan fikiran sangat. ‘dia’pasti bahagia bila tengok Ana bahagia kan. Lagipun Ana dah dapat sign kan tentang mimpi tu. Even just sekali je. Tapikan petanda tu datang bukan sahaja datangnya dengan mimpi sahaja. Gerak hati kita pun ye. Dan bertanya yang pakar. InsyaA…

Hikmah i

Image
::: Bismillahirrahmanirrahim ::: ::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::


“Ya Allah berikanlah aku kekuatan untuk menempuh segala onak dan duri yang telah Engkau tetapkan untuk hamba-hambaMu yang layak bagi ujian ini..dan Engkau tahu sedangkan kami tidak tahu akan sesuatu yang terbaik buat kami melainkan Engkau yang mengilhamkan kepada kami...dan andai apa yang telah Engkau tetapkan ini adalah yang terbaik buat aku serta bakal suami ku kami akan terima jalan yang telah Engkau bukakan ini, semoga restuMu sentiasa mengiringi perjalanan hidup kami” Ana mengusap lembut raut pipinya seusai berdoa kepada Allah.Dia yakin bahawa Allah sudah menetapkan ini adalah yang terbaik buat dirinya.
Dua bulan yang lalu....
“ana,mak dan abah minta maaf sangat pada ana. Mak tahu ana tengah tunggu akan seseorang tapi mak rasa dah terlambat sangat kalau ana sentiasa fikir akan dia.” Ujar Puan Salmah pada anak sulungnya itu dengan penuh rasa berhati-hati tanpa mengguriskan hati anaknya …

Bila Marah..

Image
::: Bismillahirrahmanirrahim ::: ::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::

hamboih mokcik!~ tajuk hot gitu... huhuhuhuhuhu
hurmmm,dulu my bestie pernah tanya... masa tu saya ternampak dia tengah nangis depan pintu bilik study... tanya kat die "kenapa nie sheila?" die xnak cakap... xlame pastu die come to me... dia tanya... "pernah x rase marah sangat sampai nangis?" masa tu xde lah nak ingat sangat benda tu... juz,kalau marah tu marah la... xde lah geram sangat sampai nak ternangis...

dia cakap.. dia xpandai nak marah orang... dia xmampu nak tegur orang sangat kalau salah... bile dia marah... bile die geram... dia akan nangis...
after that, i realize... saya pun mungkin begitu juga kot orangnya...
bila saya marah... tapi xla selalu sangat pon marah... just tegas dan garang... bila marah... bila geram... dah terkumpul jadi satu... dah penat sangat nak tanggung...
ade perkara yang menjadi habit... masuk bilik air... hidupkan air... nangis!~ tu jerk my solution... lagi2 bila hati…

Aida Muslihah

Image
::: Bismillahirrahmanirrahim ::: ::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::

Dia sabahat... Dia jugalah teman... Kasih sayangnya tanpa sempadan... "Ya Allah, semoga dia terus bahagia didunia mahupun Disana"

happy birthday cik Aida!~ selamat ulangtahun kelahiran!~ sannah Helwah!~
Dikesempatan ini saya... minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki... sepanjang persahabatan ini... saya tahu... banyak khilaf yang berlaku atas sebab diri ini... terima kasih... terima kasih yang tak terhingga... perkenalan yang terukir... menjadi suatu titik persahabatan... persahabatan yang mendambakan keredhaan...

saya mengharapkan... supaya Allah buka peluang... untuk saya dan awak berjumpa lagi... walau kita tak tahu bila masanya... saya rindu waktu kita bersama dulu...
sabun mandi... ubat gigi... beg baju... tudung... iron baju... kerongsang... idea... nasihat... perbalahan... saya rindu semua tu... sangat rindukannya...
satu kenangan manis yang saya susah untuk lu…

Jap Yer..

Image
::: Bismillahirrahmanirrahim::: ::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::
jenoh mokcik menunggu turn ntuk on9... semata2 kerana blog terchinta! (mentang2 la dalam mood yg baru...rajin lerrrr)

haritu terbace satu status someone  nieh... " lelaki nie suke cakap jap ae nak makan,jap ae nak wat keja,jap ae nak kuar,jap ae bla bla bla....tapi jenuh dok menunggu xde la plak nak mesej balik..huh! (-_-!)"

Then,after that tersenyum... hey kamuk!~ saya pun pernah merasa ape yang kamu rase itu... adakah semua lelaki begitu?? woohhhhaaaaa... dunno...xde pengalaman... cettt!~ poyozzzz...

memula dulu tu cam berasap berapi la jugak kan... yelah kekadang tuh tunggu sampai tertido2 sambil pegang fon... xdelah pulak nak mesej ke ape bagai... bile dah bagi mesej x di reply karang... ade yang terbalik semua... part yang paling best... lelaki suka mengungkit!~ hushhhh hot newsss... hehe 

mungkin xsemua mereka begitu... tapi most of them... rarely... mostly... ape lagi??? s…