Posts

Showing posts from February, 2016

~WWF~ Wordless Wednesday Ferana~

::: Bismillahirrahamnirrahim ::: ::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::

K.a.l.a.u


kalau dah sayang xsemesti kena hari2 berjumpa.
kalau dah suka xperlu nak telefon sentiasa.
kalau dah jodoh xkemana.
semua itu kalau.


Positif!~

Image
::: Bismillahirrahmanirrahim ::: ::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::

Hai!~ alaaaa kata nak positifkan minda kan. kena lah ceria sentiasa. eh. tak tahu lah kenapa hari ni tiba-tiba rasa nak jadi macam motivator pulaks.


"diri yang positif lahir dari minda yang positif."
lebih nak memotivasikan diri sendiri je sebenarnya. tahu. memang tahu xelok banyak berfikir negatif tapi memang itulah yang selalu berlaku dalam diri aku. sebab apa yang diperlakukan tu selaku dengan apa yang difikirkan. siapa yang suka kan. tapi nak buat macam mana. 'kena bersihkan hati yang hitam ni dulu'
berbaliklah pada hati. dimana hati itu adalah pemandu arah. ya. pemandu arah untuk segala benda dan dirasionalkan dengan akal. akal dan minda kena selari. macam mana nak lahirkan minda yang positif? hati kena suci beb. macam mana nak sucikan hati? nak jawapan klise? "dah besar kan? boleh fikir sendiri".
eheh. xde. bukan nak bagi jawapan kejam. aku memang selalu ke…

LARI

::: Bismillahirrahmanirrahim ::: ::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::

L.A.R.I.
Sejauh mana kau lari... Bawa Diri... Kehujung dunia sekali... Tapi kau takkan mampu bawa yang satu ini... Hati... Dia masih jua tinggal disini... Sendiri... Bersama memori...

~WWF~ Wordless Wednesday Ferana~

::: Bismillahirahamnirrahim ::: ::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::

C.N.Y
Happy Chinese New Year.

Pengantin Viral

Image
::: Bismillahirrahmanirrahim ::: ::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::


Hai Februari!~ huntung tau huntung sangat dah ni setiap bulan ada jugak nak menghapdate sekali. nie pun curi2. tajuk pun dah basi. xsangka cepat je masa berlalu kan. tau2 dah februari. masa untuk fokus untuk buat semua benda. time buat proposal sungguh2. fokus dengan cita2. eheheh azam 2016 tau nie nak fokus dengan segala semua benda. xde masa dah nak main2. ewaaaaah!~


Kiteorang bertolak dari Langkawi kan pepagi sebab nak attend majlis nikah kawan aku nie. masa memula tu kengkonon dah bagi mesej xmau datang. sedih kak eton tu weyh!~ sebab kiteorang dah kenal lama since 2008 satu bilik dan xkan pernah lupa P4-313-D. hakak dah xkisah kalau nombor bilik ni jadi viral sekarang sebab dah jadi parcel lelaki. *gelak setan*
Kalau nak imbas satu-satu sampai dah tak terimbas dah nak imbas yang mana perlu diimbas kembali. Faham? buat-buat faham je. *lempang kuat2* Alhamdulillah sempat sampai sebelu…