First 30Days Challenges!~

::: Bismillahirahmanirrahim :::
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::


Alhamdulillah. 
tamat sudah for the first 30days challenges.
since 7/2/2017-8/3/2017
macam-macam perangai jumpa.
asyik kelaut darat laut darat.


memang sedaya yang mampu untuk hindarkan manis dan nasi serta karbohidrat yang tinggi macam kek,roti,pasta mee and so on.
bagi aku nasi tu not the big issue kalau xmakan tapi aku terlalu addicted dengan roti.
the most favourite. lagi2 pastri. sangat. kalau lalu depan kedai tu xsah kalau xbeli.
memang beli tapi kadang tahan nafsu gak untuk beli.





perangai aku untuk istiqamah ni memang payah yang amat.
kadang buat kadang x.


hari ni masih belum sambung lagi untuk 2nd 30days challenges.
memang susah nak hadapi lagi2 musim pengantin kan start minggu ni.
hope bersabar dan tabah tengok makanan2.
hahahahaha

makan ala korea. salad + ikan goreng + timun = gulung2 and makan

mostly gambar yang aku rajin nak amik,edit and post semua ada kat i yang memang aku buat khas untuk perjalanan diet aku.
bukan apa sometime aku buat sesuatu tu aku xsuka orang tahu.
memandangkan handphone aku ni agak public.
so,aku buat juga lah ig tu.
mula-mula dah buat satu ig masa kedarat kejap tp lupa password. terus xboleh nak login balik.
buat jelah ig baru.huhuhuhu.

ayam goreng + sambal atkins

alhamdulillah bagi aku memuaskan apa yang aku dapat.
aku target 10kg untuk first 30days challenges.
tapi aku just dapat lost by 7.4kg je.
aku xbrapa kecewa sangat sebab aku tahu aku banyak kelaut lagi2 setiap hari minggu.

bila kemalasan melanda. masak sekali lauk + sayur.

dan kali ni aku memang malas sangat2 nak exercise.
xtahu kenapa perangai nak senam tu xdatang2.
adalah pie jogging dalam 2 kali je.
sebulan 2 kali nak jadi apa?
jadi lemak balik.
hahahahaa

inchloss aku xtengok sangat.
maksudnya aku xukur setiap satu.
not really fit lah.
salah satu sebab xsenam.
masa tahun sebelum nie aku memang rajin senam.
even berat turun agak lambat tapi orang nampak dah perubahan.
berat 100kg boleh pakai baju berat 80kg.
setakat apa yg aku perasan lah.

ikan goreng + salad + air asam atkins

aku boleh buat perbandingan sebab aku pernah buat and pernah xbuat.
tapi kali ni aku masih xdapat lagi nak pakai baju2 mak aku.
sabar jap nana. kejap lagi boleh.
berat pun memakan masa xkan nak kurus xmakan masa.
perjalanan memang panjang.

pizza atkins = base telur

lately, pemakanan aku macam xbrapa terjaga sangat dah.
sebab dah lama xgie belanja.
ada laaa dalam 3 minggu kot.
sayur memang tiap2 minggu aku belanja.
tapi minggu lepas ter skip plak belanja sayur.
so, minggu ni macam harem sikit.

green tea ala2 hipster green tea

kat ig taknakgemukdah pun lebih banyak makanan dari yang lain.
nanti nak tengok balik apa yang aku makan sepanjang perjalanan untuk sihat.
lepas raya nanti aku nak buat check up lagi.
nak tengok tahap kolestrol and uric acid dalam badan dah okey ke belum.

masa tengah diet memang akan melalui fasa xlalu makan.
even makanan tu sedap pun ko xkan lalu makan.
aku dua hari melalui.
sedih. xrasa langsung nak makan.
xlapar.
semua x.

mee konjac sardin

last2 aku buat masakan pedas2 untuk tarik selera.
alhamdulillah memang tertariklah selera tu.
hahahahhaa
sampai sekarang xberhenti nak makan je.


since nak masuk fasa kedua ni for 30days challenges ni.
for the 2weeks, try untuk clean habis tanpa pemanis dan segala jenis sos.
semoga berjaya!

Terima kasih!

Comments

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~