Posts

Showing posts from September, 2011

i GoT iT!~

Image
:::Bismillahirrahmanirrahim::: :::Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang:::

yeyeyeyyeyeeyeyeyeyeyye!~ alhamdulillah...terima kasih Ya Allah....beberapa ari yang lalu saya a.k.a norfarhana dah dapat dah ape yang saya idamkan!~ angry bird!~ hihhihihi ntah pape kan... before nie,xnak beli lagi untuk diri sendiri sebab ade orang nak bagi kan saya... tapi!~ cam ntah...die keterlupaan kot... so,p lah beli sendiri... saya pilih warne merah... "Ya Allah,damaikan hatiku!~tenangkan jiwaku!~sabarkan hatiku!~"
benda yang saya nak sangat2!~ saya tunggu!~ tunggu dan tunggu!~ akhirnya saya beli!~ alhamdulillah..... "terima kasih Ya Allah"
Farhana!~jangan mengeluh!~ terima seadanya.. insyaAllah,Farhana boleh... sangat boleh... sahibahku serta sahabat saya... doakan saya!~ aminnnnnnnnnn!~

"Ya Allah temukan kami dalam saban malamMU...temukan kami dalam tahajjudMu andai kami saling merindu...pimpinlah dia Ya Allah...sesungguhnya aku gembira andai dia gembira..…

Ku TinGGaLKaN Dia KeRaNaMU Ya Allah

Image
:::Bismillahirrahmanirrahim::: :::Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang:::


kepada Namamukah yang tertulis di luh mahfuz sana?
Engkaukah yang bakal menemaniku jalan menuju syurga?
Dirimukah yang akan melengkapkan separuh dari agamaku?
Aduhai ADAM...
Adakah kau yang tercipta untukku?
Jawab pertanyaanku ini.
Jawab!

Kau takkan pernah dapat memberi jawapan
Kerna jawapannya bukan di tanganmu
Tetapi di tanganNya.
Di tangan Tuhan kita; Allah
Tuhanku dan Tuhanmu

Gelisahku memikirkan dirimu
Dan ketakutanku memikirkan Tuhanku
Aduhai ADAM....
Maafkan aku.
Ketakutanku pada Tuhanku melebihi kegelisahanku memikirkanmu

Jemput diriku pabila waktunya tiba
Sebelum sampai saat itu, biarkan aku sendiri bersama Si Dia
Akan kucipta cinta bersama Dia
Sebelum kucipta cinta antara kita

Jadilah dirimu kumbang yang hebat
Dan doakan aku agar menjadi bunga yang mekar

"i've leave him for the sake of Allah"

Sesungguhnya Allah takkan pernah mensia-siakan pengorbananmu sayang
Bilamana …

CiNtA......

Image
Bismillahirrahmanirrahim::: dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang:::

Cinta Bersulam Noda Album : Insan Istimewa
Munsyid : De Hearty
http://liriknasyid.com
Di malam sepi kusujud menghadap-Mu
Mengharap maghfirah dari-Mu
Oh Tuhan Yang Esa

Kucemari hidup dengan kesesatan
Membutakan hati yang sering terleka
Terasa jauh diriku dari Tuhan
Dengan godaan syaitan

Kutahu Dialah penerima taubat
Walaupun kusering tinggalkan suruhan
Berilah kesempatan ini untuk berubah

Cintaku dambakan hanya pada-Mu oh Tuhan
Terimalah permintaan dariku hamba yang hina
Kusering berjanji namun sering kumungkiri
Janji yang tak pernah lagi kutepati

Kupasrahkan segala pada-Mu oh Tuhan
Jangan kau palingkan hati ini dari kebenaran
Andai esok nafasku terhenti di sini
Kumohon jauhkan diriku dari azab-Mu



ku tanamkan azamku...hidup ku matiku hanya keranaMU Ya Allah... selagi kubernafas izinkan aku untuk terus menyembahMu... kekalkan nikmat iman dan islam selama-lamanya.... ingin sekali aku mengimpikan seumpama Rab…

TeNaNGLaH!~

Image
Bismillahirrahmanirrahim ::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang:::
la tahzan.... tenanglah wahai diri!~ uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hanya itu yang mampu diperkatakan... adekah ia akan teruas begini?? tidaaaaaaaaakkkkkkkk!~ xmo2!~... tetttttttttttt!~

resah dan gelisah... hurmmmmm... xmo daaa fikir lagi yer wahai cik diri.... semua nie salah kamu... die memberi teguran untuk kamu.... supaya kamu sedar... siapa kamu... kamu belum layak untuk berada ditempat itu... kamu tidak mampu untuk menanggung semua itu... die hanya memberi teguran... ingat!~ sekadar teguran!~ teguran!~ teguran!~
semoga saya dapat menerima... aminn... da 4 hari!~ mengapakah masih macam nie... hurm.... tadie dengar lagu!~ cetttt!~ dengar lagu jer feeling... my kawan pernah cakap... "nana nie dgr lagu pun boleh tersentuh....mendalam sangat!~" hype!~ suke suki saye lah... hahahaha

benda2 camnie lah yang membuatkan cepatlah kembali belaja... rindu!~ rindu sangat nak belajar!~ sekurang2nyer wh…

xde tajuk

Image
Bismillahirrahmanirrahim... ::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang::::

selalu kalo nak post... pasti mengutamakan apekah tajuk.. tapi sekarang xde tajuk... nak tulish tajuk ape ntah!~

bingung2!~

mungkin masih terkesan... tetttt!~ masih terasa kehangatannyer... uwaaaaaaaaaaaaa kecian kan... hahaa

tadie.... pada pagi yang sunyi... (sunyi lah sgt kan) before p sidai kain..

saya memasang lah lagu2 nasyeed untuk dijadikan halwa telinga... cetttttt!~ macam baik sangat erk... huhuhuhuhu baik cikit jerk!~

sedang menjemur....
saya terdengar beberapa lagu...
sayu!~
tibe2...

setitik demi setitik....
hahahahha
macam ntah pape je kan...
hurmmmm.....
dunno...


kenapa ntah masih terasa...
still terngiang2...
still terdengar2...
apa yang diperkata kan...
sangat-sangat teringat!~
sangat2 xbleh lupe...
sangat2....
3 hari dah kot...
lupekan...
lupekan...
lupekan...
lupekan!~
uwaaaaaaaaaaaa
help me!~
now,i don't have any shoulder to lend my head while i'm crying....
while i&…

MiNTa MaaF!~

Image
Bismillahirrahmanirrahim.... ::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang:::


xtau la nak gambarkan perasaan saya camne.. terkilan... sedih.... malu... yang penting semua lah ade... uwaaaaaaaaaaaaaaaa macam mane nie nak menghadapi semuanyer... takot!~
hurmmmm, K.A.N.T.O.I!~

saya sangat2 terkejut...
saya kena marah...
sepanjang hari...
naseb badan...
cehhhhhh!~
hahahahahha
xdelah...
dah ketentuan Allah...
ade satu kat fikiran aku yang kuat mengatakan Allah nak tunjuk...
nak buat macam mane...
saya S.A.B.A.R.....
tapi termelenting gak...
uwaaaaaaaaaa
saya minta maaf...
ter......
x disengajakan...



i've got a called...
then,that person angry wif me...
about something...
(kena rahsiekan)
cettttttt!~
xde ape pun nak dirahsiekan...
hahahhaa



saya memang sangat terkejut!~
sangat2!~
saya nie gembeng!~
(kuat nanges)
actually,cepat tersentuh..haish...
jangan fikir lain...nanty jadi lain....
tettttttttttttt!~
tadie masa kena marah...
cool jerk...
memang cool habiz lah...
bile masuk dalam bilik...

cikit jerk...
xbanyak...
peli…

WaHai aDaM YaNG aKaN BeRTaKHta DiHaTiKu SeBaGai CaLoN iMaMKu....

Image
Bismillahiirahmaniirahim:::Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang:::




Alhamdulillaah…..
Segala Puji bagi Allah Tuhan Seru sekalian alam.Tuhan Yang Maha Rahman.Maha Rahim.. Shalawat serta salam senantiasa tercurah untuk kekasih Allah,Muhammad Rasulullah Shallahu 'alaihi wassalam.Allahumma Shalli wa Salim Ala Sayyidina Muhammadin wa Ala aali Sayyidina Muhammadin fi Kulli Lam Hatin wa na Fasinn bi'adadi Kulli Ma'lu Mil Lak.


`*•Yaa Rabbi•*´¯)Ajarilah kami bagaimana memberi sebelum meminta,berfikir sebelum bertindak,santun dalam berbicara,tenang ketika gundah,diam ketika emosi melanda,bersabar dalam setiap ujian.Jadikanlah kami orang yg selembut Abu Bakar Ash-Shiddiq,sebijaksana Umar bin Khattab,sedermawan Utsman bin Affan,sepintar Ali bin Abi Thalib,sesederhana Bilal,setegar Khalid bin Walid radliallahu'anhumáƒĤAmiin ya Rabbal'alamin.




Wahai Adam yang akan bertahta di hatiku sebagai Calon Imamku.
Jika engkau mengharapkan harta menggunung tinggi, aku pasti akan…

andai itu takdirnya!~

Image
Bismillahirrahmanirrahim... :::Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Mengasihani::::


tajuk nak gempak kan.. hahahahhaa oh!~itu sudah menjadi kemestian dalam hidup... tetttt!~ hahahahaha ntah paperjer... aku nak tukar cikit bleh??? nak tukar jadi saya plak.. tetttt!~ berusaha untuk menjadi terbaik.. untuk suami dan anak2 kelak... (dah berangan nieh bersama tetttt)

nak tanya pendapat uolls nieh... antara pilihan sendiri or org tua(xsemestinyer parents) mane jadi pilihan hati?? aritu ade tny kat my kawan... "nab,kalau ko ade pilihan sendiri and pilihan org tua mane ko pilih erk?" "kalau aku kan na,selagi aku boleh pertahankan pilihan aku,aku tetap akan pilih pilihan hati aku" "tapi kan kalau die suruh kite terima pilihan org tua tu plak macam mane" "na,memang la die akan suruh kite pilih pilihan org tua tapi kite xtau hati die camne kan...sebenarnyer dalam hati die meluap2 suruh kite jangan pilih...die fikir ko and die blum ade pape so,die xde hak untuk menghalang …