Ku TinGGaLKaN Dia KeRaNaMU Ya Allah

:::Bismillahirrahmanirrahim:::
:::Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang:::



kepada Namamukah yang tertulis di luh mahfuz sana?
Engkaukah yang bakal menemaniku jalan menuju syurga?
Dirimukah yang akan melengkapkan separuh dari agamaku?
Aduhai ADAM...
Adakah kau yang tercipta untukku?
Jawab pertanyaanku ini.
Jawab!

Kau takkan pernah dapat memberi jawapan
Kerna jawapannya bukan di tanganmu
Tetapi di tanganNya.
Di tangan Tuhan kita; Allah
Tuhanku dan Tuhanmu

Gelisahku memikirkan dirimu
Dan ketakutanku memikirkan Tuhanku
Aduhai ADAM....
Maafkan aku.
Ketakutanku pada Tuhanku melebihi kegelisahanku memikirkanmu

Jemput diriku pabila waktunya tiba
Sebelum sampai saat itu, biarkan aku sendiri bersama Si Dia
Akan kucipta cinta bersama Dia
Sebelum kucipta cinta antara kita

Jadilah dirimu kumbang yang hebat
Dan doakan aku agar menjadi bunga yang mekar

"i've leave him for the sake of Allah"

Sesungguhnya Allah takkan pernah mensia-siakan pengorbananmu sayang
Bilamana kita tinggalkan semua ini kerana Allah semata
Yakinlah!
Akan ada sesuatu yang indah untukmu di pengakhiran nanti

Dan sesungguhnya hari kemudian
itu lebih baik bagimu
daripada yang sekarang (permulaan).
Dan kelak Tuhanmu
pasti memberikan karunia-Nya kepadamu ,
lalu (hati) kamu menjadi puas.
[Ad dhuha: 4 & 5]

Untuk itu
Aku tinggalkan dirimu padaNya

Sesungguhnya
aku bertawakkal
Allah Tuhanku dan Tuhanmu.
Tidak ada suatu binatang melata
melainkan Dia-lah yang memegang ubun-ubunnya.
Sesungguhnya Tuhanku di atas jalan yang lurus.
(Allah Maha Adil)
[Hud: 56]

usah bersedih atas perpisahan sementara ini
jika benar dirimu tercipta untukku
tiada apa yang dapat menghalangnya
sebelum saat itu tiba


berdoalah pada Allah moga diberi kekuatan
mohonlah padanya dengan penuh mengharap..




"Ya Allah,damaikan hatiku dengan segala ketentuanMU...sesungguhnya engkau tahu apa segala yang terbaik untuk setiap hambaMU itu..."

orang selalu cakap 'kalo ade jodoh ade lah tu"
orang selalu cakap dan Allah S.W.T juga ada berfirman 
"perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat,lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat...perempuan yang baik untuk lelaki yang baik,lelaki yang baik untuk perempuan yang baik" (an-Nur 26)


"Ya Allah,andai die benar untukku benarkan kami mencintaiMU sebelum kami mencintai antara satu sama lain...bantulah kami menggapai cintaMU...didiklah hati kami agar bersabar dengan ujianMu ini..."

Farhana!~please be strong...ini ujian Allah...Terima kasih Ya Allah...andai kesakitan ini mampu menutup kekhilafanku selama ini aku terima Ya Allah...izinkan kami sentiasa melayari cintaMU yang abadi...Ya Allah manisnya cintaMU...tak bertepi...tidak bersyarat...Engkau terima kami seadanya...

saban malam Engkau sentiasa dengar rintihan kami...saban malam Engkau pujuk hati kami....saban malam kita bertemu dalam tahajjudMU...Ya Allah aku rindu!~sangat rindu untuk bertemu denganMU....

seandainya kami tidak bertemu temukan kami dalam tahajjud cintaMu ya Allah....Engkau tahu segalanya Ya Allah...damaikan hati ini seandainya dia bukan milik diri ini...sesungguhnya aku tinggalkan dia keranaMu Ya Allah...Tuhan sekalian alam....




saya nak sangat jadi seorang muslimah acuan Alquran...mampukah saya????layakkah saya????ingin sekali mendambakan kasih sayangku buat Allah,Rasullah kedua ibubapa ku serta keluarga!~


seringkali terlintas dalam fikiran saya untuk menjadi yang terbaik untuk semua!~sangat teringin tapi nafsu mengatasi segala....L.E.T.A.K.K.A.N.A.L.L.A.H.D.I.H.A.T.I.....penyelesai bagi segala nafsu!`insyaAllah...



untuk kamu yang akan menjadi pendampingku kelak!~terimalah saya seadanya...andai diri ini seringkali membuat kesilapan tegurlah dengan secara berhikmah...sesungguhnya Allah menjadikan seorang wanita itu tersangat halus jiwanya...andai kamu hendak menegakkan tulung rusukku yang keras ini biarlah dengan caranya...jangan kamu tegakkannya dengan cara yang keras juga....patahlah ia!~


untuk kamu yang akan menjadi imamku kelak!~ saya tidak akan pernah meminta Allah mengurniakan saya seorang yang sempurna untuk melayari kehidupan cukuplah kamu seadanya...sesungguhnya saya juga tidak sesempurna..kita sempurnakannya dengan hadirnya saya dan kamu...sesungguhnya itu adalah lebih sempurna!~aminn

untuk kamu peneman ku kelak!~ sekiranya kita sudah berkenalan ketika ini...tinggalkanlah ku kerana Allah...marilah saya dan kamu mencintai Allah terdahulu!~ saya menginginkan kamu mencintaiku kerana Allah bukan kerana diriku!~saya tersangat menginginkannya kerana itu lebih manis...tersangat manis sehingga tidak terkata...marilah kita bersama-sama beertemu dalam tahajjudNYA saban malam untuk ber'dating'...


untuk bakal suamiku kelak!~ saya inginkan seorang lelaki yang bergelar suami kepadamu serta ayah buat bakal tentera2ku kelak bukan seorang lelaki untuk dijadikan laki...kuatkanlah ilmumu untuk mendidik kami yang seringkali alpa,leka atas muka bumi ini...ajarkan lah kami...didiklah kami menjadi insan soleh dan solehah acuan al-quran...kami sangat memerlukannya!~tersangat!~


aminnnnnnnnnnnn!~

Comments

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~