Bukan Isu Meroyan

 ::: Bismillahirrahmanirrahim :::

::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::



Ya ampun rindunyaaa nak menulis.

nak update pasal kahwin tapi kita tunggu mood tu sampai.

dan yang paling best, blogspot pun dah berwajah baru sekarang.

macam menambah semangat (macam pura-pura ja)

tapi tajuk bukan main lagi. 

sebab tak tahu nak buat tajuk apa.

sebab sekadar nak meluahkan perasaan ja.

rasa kat sini paling sesuai sebab takut kat tempat lain dikatakan meroyan. 

harini rasa sedih.

ntah lah kenapa susah sangat nak cari kerja lain.

aku faham mungkin belum rezeki sampai kadang timbul rasa cemburu dengan orang lain.

tapi bila fikir balik, sepatutnya kita perlu rasa bersyukur sebab masih mempunyai kerja nak dibandingkan dengan orang lain.

tapi kadang rasa sedih tu tetap datang. bukan taknak bersyukur ntah lah tak tahu nak describe macam mana.

mungkin dah terlalu bosan dengan kerja sekarang?

aku tak dapat jawapan untuk itu.

jawapan kenapa aku perlu bersedih sedangkan aku ada je kerja yang tetap. 

gaji yang boleh dikatakan tak lumayan tapi bolehlah untuk belanja untuk diri sendiri.

tapi aku ada satu perasaan yang aku tak boleh nak hilangkan sejak dulu.

aku takut nak interview. aku tak suka perasaan untuk interview tu.

kadang aku cuba ja untuk pergi interview even jawatan tu lebih rendah dari jawatan yang sekarang.

untuk hilangkan rasa anxiety.

bila tak dapat keputusan untuk peluang tu, aku mulalah sedih banget.

hahahhahaa

sabar jelah.

sedangkan kadang aku pergi untuk mencuba nasib dan belajarr untuk berkomunikasi dua hala dengan interviewer.

bila tak dapat sedih.

tapi ada jeyang aku pergi, memang aku nak jawatan tu.

aku tahu, baru beberapa je interview yang aku pergi.

dan boleh dikira dengan jari sebenarnya.

aku dah mula putus asa dan sedih sebab tak dapat peluang tu.

selalu terdetik

"kenapa orang lain senang je dapat peluang. kenapa semua orang mudah je perjalanan rezeki mereka dan mengapa bukan aku yang jadi pilihan".

i cant describe how sad yang tak mampu aku luah kat sesiapa.

menaip pun sambil mengalir air mata. 

serius.

aku tak pandai nak luah dengan manusia sebab orang akan cakap

"sabar. insyaa Allah ada rezeki lain"

"bersyukur, kerja sekarang pun berbaloi juga"

sedangkan aku tahu,

Allah tetapkan mereka kat tempat yang paling sesuai dan terbaik. sebab aku pun selalu berdoa setiap kali pergi temuduga

"Ya Allah, aku mohon permudahkan urusan temuduga ini dan sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui yang terbaik untuk kami. Jika ini rezeki yang terbaik, Engkau permudahkanlah dan lapangkan segala macam urusan. Limpahkan rezeki yang melimpah-ruah seperti air zam-zam Mu Ya Allah yang bertebaran keseluruh dunia"

 adakah aku jenis manusia yang tak boleh lihat orang lain lebih baik dari kita?

sedihlah kalau ada rasa yang macam tu. 

tak suka tapi kadang terfikir-fikir.

'kenapa perlu fikir benda yang tak patut?'

"semoga kita terus-terus bahagia dengan cara kita. bahagia dengan rezeki yang Allah kurniakan untuk kita tanpa membandingkan dengan orang lain. semoga rezeki buat kita melimpah-ruah dan berdebaran keseluruh dunia. semoga ia menjadi kebaikan untuk diri kita kelak."

semoga terus kuat wahai diri. sesungguhnya Allah Maha Mengetahui.

sesungguhnya ada rezeki yang lebih baik menanti dilain hari.

insya Allah.

Terima kasih!


Comments

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~