Tahniah Sayang :)

::: Bismillahirrahmanirrahim :::
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::


hari keramat nie dah lama sebenarnya...
almost in one months..
aactually dah terjanji nak post kat cinie...
alhamdulillah akhirnya terlaksana...

9 Februari 2013...
:) 
tahniah angah a.k.a shuha...


gembira tak terkata...
before that day...
banyak kali mesej die untuk confirmation tarikh...
betul ke?
bile nikah?
pagi ke petang?
sebab xnak pisang berbuah dua kali...
sedih tau...
:(

datang je rumah die terus gie bilik...
"nana!~ alhamdulillah datang jugak..."
"mestilah...:) siap mesej banyak kali lagi untuk confirmation"

macam kelakar je saya nie,...
sebab terlampau excited and confident lah terlepas her engagement day...
tu yang masa die nak nikah tanya betul2!~
xnak terlepas lagi dah...

alhamdulillah dengan 2 kali lafaz...
secara sahnya nur'ashuha binti abdul hamid
telah menjadi isteri kepada mohd hamiki 
(pakcik kimi sorry xtau nama penuh ang)

bile dah cakap sah!~
berjujurai air mata turun...sedih!~
dan gembira...
tapi yang lebih menguasai adalah sangat gembira...
akhirnya satu lagi baitul muslim terbina...
masa tuh siap terlintas kat kepala hotak!~
syaitan sedih bukan kepalang sebab harinie satu pasangan umat nabi Muhammad telah berjaya membina baitul muslim mengikut syariat...
tambahan pula kawen muda u'olls...

actually gambar nie dulu baru gambar yang kat atas...
salah susunan plak..
tape..
puan nur'ashuha xmarah punya...
sebab dia sayang saya!~
:)
thanks Allah give her as my bestie dunia dan akhirat!~


yang paling...
sangat2 sedih time nie...

saat lafaz sakinah dibacakan...
waktu baca untuk suami isteri tu xberapa dengar sangat...
start mak baca...
pastu lafaz nie si pengantin pun baca untuk mak n abah...
bertambah2 lagi air mata nie mengalir...
antara yang ingat..
tapi xlah macam nie kuts...
mak
" dengan ini bonda melepaskan tanggungjawab yang selama ini dipikul kepada sisuami. didiklah dan asuhlah dia dengan sebaik mungkin untuk menjadi insan solehah. bonda menghalalkan segala makan minum dan susu yang telah bonda diberikan. bonda juga maafkan segala kesalahan-kesalahan anakanda kepada bonda. bonda mendoakan agar rumah tangga kamu berdua kekal selamanya hingga ke syurga.." 
(i tambah2 cikit bagi sedap..tp point penting itu adalah benar belaka okeyh)

shuha
" terima kasih bonda membesarkan anakanda selama ini. halalkan makan minum serta susu yang telah bonda berikan kepada anakanda selama ini...dengan ini saya yang baru melangkah ke alam baru yang belum saya tahu...saya mohon atas doa restu bonda agar saya dapat menghadapi segala cabaran rumahtangga dengan sabar dan anakanda mengucapkan terima kasih atas segala tunjuk ajar dan bimbingan yang telah bonda berikan. serta nasihat dan kasih sayang yang tidak ternilai. ampunkan segala dosa anakanda selama ini atas segala kesilapan selama bersama bonda"
masa nie memang gile2 air mata turun...
yang mendengar pun dah berjujuran..
lagi yang membaca...
lafaz nie biasanya ade kat johor and melaka...
lebih kurang sama je...
cube tengok video irine nieh...
die orang melaka...


tapi yang shuha punya xde la plak...
sebab kami2 duk kat blakang...
tu yang xdapat nak amik...




sodih je...


dedicated to Puan Nur'ashuha binti Abdul Hamid...
tahniah shuha...alhamdulillah akhirnya...masih terngiang2 lagi ape yang ko cakap haritu...nak kawen nie memang lah best tapi yang buat berdebarnya tanggungjawab yang besar tuh...takpe...insyaAllah ko boleh punya...aku gembira happy and semua adalah...tetiba rasa macam nak nangis plak...actually masa ko peluk aku aritu banya benda aku nak cakap kat ko...kalo aku cakap karang kesian pakcik2 yang berselawat tuh semput nak tunggu aku cakap kat ko... :) banyak suka n duka yang kita dah lalui bersama...terima kasih banyak2 yang terhingga aku kira sebab sudi jadi kawan dunia dan akhirat...aku sayang ko...sayang sangat2...aku happy sebab Allah berikan ko sebagai sahabat aku...even aku xmampu nak jadi sahabat yang baik buat ko, ko tetap jadi sahabat aku.... akhirnya Allah dah tetapkan dialah tulang rusuk yang selama nie ada kat ko...alhamdulillah ko dah jumpe the right person...jadi isteri yang solehah tau...aku tahu setiap perempuan pasti pegangannya adalah ingin jadi isteri solehah!~ 

sebelum ko kawin aritu sebenarnya aku nak sangat2 jumpe ko...jumpe buat kali terakhir as a single girl...tapi aku minta maaf aku xsempat...pape pun shuha semoga berbahagia dunia dan akhirat ae...insyaAllah aku takkan lupa ko...kecuali Allah tarik memori ingatan aku ...even Allah tarik sekali pun, aku mohon sangat supaya Allah xtarik ingatan aku kat ko...sebab ko orang yang paling aku sayang.... shuha aku minta maaf...aku xpernah jadi kawan ko yang baik...aku minta maaf... aku rasa aku xpernah ada kat sisi ko masa susahnya ko...aku rasa macam aku pentingkan diri aku sendiri je... aku minta maaf...
shuha walaupun ko ade 3 tanggungjawab yang besar...aku tahu and aku percaya ko mampu buat...ko mampu laksanakannya...ko kan antara orang yang hebat...:) satu permintaan aku...ko jangan lupa aku ae?tau...tau...tau...

jaga diri...jaga suami...jaga baby...(dah ade jangan lupa bagitau!~) haha semoga bahagia dan belajar betul2 tau!~ aku tahu ko mampu n ko pandai...k.mar cakap ko hebat..ko bijak!~ :) 
semoga Allah terus alirkan kasih sayang ini tanpa henti walau sampai ke syurga nanti...:)
lagu nie khas untuk ko!~



Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~