siapa yang lebih dekat

::: Bismillahirahmanirrahim :::
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::

hyepp!~
before tu aku nak menjawab beberapa soklan yang ditujukan untuk i...
cetttt!~
budget famous deamous ler tuuu..
hukhukhukhukhukhuk

hurmmm...
ade yang bertanya kenapa masih bukak blog nie sedangkan ade blog baru...
hurmmmm...
actually...
blog baru tu ramai sgt yang memerhati...
especially my aunty...
n ade yg monitor blog tu...
hukhukhukhuk
i xtertekan pun dengan semua tu...
tapi kat cinie hanya orang2 tertentu je bace....
cettt!~
macam ade bace je ccik nana oiiii...

tettttttt!~
bertukar tajuk...
ahakkkzzzzz...

hurmm...
minggu lepas adalah minggu ujian...
ade ujian bersama sahabat...
ujian dengan tittutttiittteetttt...
ujian keluarga...

apesal aku cam skema bebenor?!~
aiyoooooo!~
hurmmmm...
actually yang paling buat aku terkesan dgn org tulaaa...
malas nak fikir gaksss...
tapi tetibe ade ujian yang mendatang...
my adeksss kol menangis2...
hukhukhukhuk

then, abah kol...
abah kate it is relevent untuk abah gie sana...
aku cakap...
ok je tapi malam sangat sampai...

akhirnya memang abah amik keputusan kol 10 lebih cenggitu bertolak...
sampai dalam kol 12 lebih...
dieorang membincangkan apa yang patut....
dan akhirnya keputusan dah dibuat...

abah:
" kita pihak perempuan xboleh amik keputusan sesuka hati...apa2 pun kita kena bergantung dengan pihak lelaki...abah tau anak abah xbuat semua tu...xpyh membazir airmata menangiskerana seorang lelaki...lebih baik menangis sebab abah n mama yang memang konpem akan membawa kesyurga..."
mama :
" sabarlah...ini semua ujian... mungkin ujian nie membuatkan ko lebih berjaya untuk semester nie..."

aku xegt sgt sebenarnya...
at the same time aku xde kat sane...
tapi xpayah cakap laaaa hati aku nie camne...
resah gelisah....
macam2 ade...

dan aku tahu...
macam2 masalah yang menimpa diri kita...
memang ibu bapa kite yang paling dekat...
lagi2 masalah adik aku bebaru nieh...
lelaki?
hurmmm....nak menegakkan kebenaran pun xnak dengar...
ibu dan bapa gaksss yang datang memalam buta...
nak tahu keadaan anak die...
crying...
crying...
crying...

walaupun esok nak keja...
tetap datang...
walaupun sampai rumah kol 5.30pagi...
tetap keluar bekerja untuk mencari rezeki...
ape lagi yang perlu kite lakukan sebagi seorang anak?
mereka xminta lebih!~

cukuplah kebahagian kita...
itulah kebahagian mereka...
ape kebahagian kita?
membahagiakan mereka...
simple equation!~
tapi xsemua mampu buat....
i admit that!~
saya masih belum puas untuk membahagiakan mereka....

saya yang sedang belajar....
saya seorang pelajar...
saya tahu semua orang tahu tentang nie...
bagi keputusan yang baik pada mereka...

tapi aku sedih!~
sebab aku rasa aku belum pernah bagi mereka ape yang mereka nak...
sem lepas result yg teruk...
sape yg x sadis...
sape yg xrase serba salah...
amanah!~
yes!~
kite pikul amanah...
amanah untuk bagi mereka kepuasan....

tettt!~
hukhukhukhuk
hurmmm...
aku xtau bile lagi aku nak hapdate...
sebab...
sebab...
sebab...
tengah final exam...
uwaaaaaaaaaaa
banyak nak kena bace...
banyak yg belum bace...
aku yang belum cukup dewasa untuk melawan masalah
untuk ignore masalah..
untuk terus study tanpe memikirkan masalah...
tetttt!~
hopefully sgt dah xde mslh lagi dah...
lagi2 dgn tetttiiiittttuuuttt...
penat...
penat...
penat...

dia mmg xfikir...
aku yg terlebih2 fikir...
die yang xpernah nak fikir...
aku yang menyibuk untuk berfikir...
dunno!~
selamat berbahagia....
doa untuk kamu dari aku...
dah xtau nak buat ape...
sampai xtau nak berbicara ape....
sampai xtau ape yg perlu dibicarakannya...


kalaulah hati aku sesenang untuk berkawan dengan orang lain...
serapatnya macam kau dan aku...
boleh cerita semuanya...
dah lama aku buat...
tapi aku tahu Allah yang pegang...
Allah ade hak untuk menterbolak balikkan hati kita....
dan aku terfikir akhirnya...
ini mungkin yang ade dalam hati dia...


Comments

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~