Apakah ini?

::: Bismillahirrahmanirrahim :::
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::




Hai.
Halluuuuu.
lama betul amik cuti untuk bersiaran.
ikut hati memang nak update.
ada cerita.
tapi.
tapi.
mood xde. seolah hati xde.
xde hati nak update lah senang citer.

sekarang ni aku hold dulu cerita konvo.
padahal dah karang setahun yang lalu.
wakakakaa
belum lagi cerita hari kejadian.
tulis padam. padam tulis.
tulis padam.
camtu jelah corak kehidupan aku sekarang.
bosan.

sekarang aku xtahu apa penyakit yang bertandang dalam diri aku.
serius aku dah semak.
tapi aku macam rasa berat sangat nak beralih arah.
haa! fikir ape tuu.

ini berkaitan dengan hati.
aku terasa seolah hati aku mati.
dont know how to describe to others.
seriously.
sometime i feel lonely.
even ramai je orang kat sekeliling aku.
aku boleh je gelak ketawa when people make me laughing on their joke.
tapi semua tu sementara.
akan ada satu part. aku akan fikir 

"aku gembira kejap je. kejap je."

benda ni berlaku berperingkat.
aku bercerita takat yang aku mampu luah je.
itupun just 20% je.yang lain masih lagi terperuk.
sebab aku xtahu macam mana aku nak describe kat orang.
tipu lah kalau aku rasa xterbeban.
terasa sangat.

aku luah kat sini sebab aku tahu blog aku ni bukan ramai pengunjung.
aku ada niat nak tulis dalam buku.
tapi aku xmampu.
hanya mampu berkarya tapi kaku.
serius!
okey benda ni aku baru perasan.
sebelum ni xlah aku pandai sangat berkarya. asal sedap bagi aku. sedap lah tu.
yang akan baca balik pun aku jugak.
dan suami aku.
even bakal suami xde lagi. aku memang dah tanam niat buku tu untuk dia.
gituhhhh!~

tipulah kalau hari-hari aku xtermenung.
tipulah kalau tetiap hari aku tak tersiksa.
aku rasa aku macam dah xde hati.
xde hati untuk semua benda. 
yup untuk semua.
semua seluruh kehidupan aku.
sampai aku nak cakap pun malu.
sampai aku selalu fikir 

"apa yang aku buat je arini?"

rasa macam useless gile.
serius benda ni berat sangat.
sampai aku doa kat Allah. mohon sangat kat Allah supaya kembalikan hati aku. Allah yang menterbolak-balikkan hati aku, aku mohon sangat pada Allah supaya hati aku xterpesong dari landasan yang benar. aku mohon supaya Allah lembutkan hati aku yang keras. supaya Allah bukakkan hati aku untuk semua kebaikan yang Allah hantar untuk aku.

serius. aku xtahu nak cerita macam mana. hari-hari nangis tanpa perasaan.
kau penah rasa?
kau sedih tapi benda datang kejap je macam ada satu penghalang.
aku cuba untuk kuat.
aku cuba lawan.
tapi aku belum cukup kuat.
aku terasa aku jauh.
jauh sangat.
yang ada sekarang hanya jasad aku.
jasad yang xtahu pape.
minda ntah kemana-mana lagikan hati.
rasa macam damn gile!

plus minus.
dalam masa yang sama aku tengah kecewa teruk.
teruk.
itu lagi menambahkan lagi hati aku semakin xde.
aku terasa dah tahap 10% je hati aku nie.

perasaan malas boleh dipujuk untuk rajin.
perasaan xde hati.
pujuklah macam mana sekali pun minda kau. kau xkan jalan jugak.
kaku. mati kat situ.
aku ade cerita kat mama.

"banyak2 baca ayat pelindung diri nana. mohon supaya Allah sentiasa jaga kau"

aku cerita kat mijah

" baca al-quran nana. baca. paksa diri. paksa bukak. walaupun satu ayat."

tapi aku xmampu nak luah semua.
ada lagi part yang lebih parah.
dan aku tahu walaupun aku xmampu nak luah melalui kata dengan Allah.
aku selalu fikir.
Allah Maha Mengetahui.
sampai xterluah apa yang aku rasa sekarang.


aku sentiasa mohon kekuatan untuk berjuang.
sentiasa walau tahap nak berjuang hanya mampu bergerak 0.001%.

mohon tembakkan doa untuk aku.
xkisah lah sesiapa yang baca entry ni walaupun peratusan untuk orang baca tu sikit.

okaylah.
got to go!~


Terima Kasih!


Comments

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~