Story on November

::: Bismillahirahmanirrahim :::
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::


Bulan November dah sampai ke pengakhirannya.
bakal berlabuh tapi baru sempat nak belek2 blog.
baru sempat nak update.
setiap tahun kalau boleh nak skip november sebab busy macam apa.
nasib baik rupa nie xbertukar jadi zombie je.
hulk tu sikit masa je lagi nak bertukar.

nak rewind balik apa yang berlaku sepanjang november nie.
hahahahaa
xtahu November 2016 adalah bulan paling sedih bagi aku.
dari awal sampai lah akhir. 
cuma hari ni ada kegembiraan sikit.
kadang hujan, mendung. 
xsalah hari ni nak gembira.
hati berbunga-bunga kalah orang bercinta.
kahkahkahkah
xbercinta pun hati boleh berbunga walau xdapat bunga.
eceewaahhh.

sepanjang tahun ni perasan macam xbanyak sangat mengalir air mata untuk semua benda.
belajar untuk jadi kental dan tabah.
tapi xsangka November nie habis semua keluar.
semuanya.
xfaham dan xtahu kenapa November nie aku jadi xkeruan.
xtentu hala.
fikir semua benda.
rasa macam masalah datang bertimpa2.
everything on November.

dengan kes Ohsemeet.
dengan ofis.
dengan diri sendiri.
rasa semua bermasalah.
memang aku terduduk. 
nangis tu xpayah cakap. serius.
rasa setiap minggu ada je hari yang nangis giler2.
ketawa giler2 tu xpayah cakap.
tu hari2 buat.
hahahahhaa

ape kes asyik cerita pasal nangis je.
eh disebabkan hal nie lah duit aku banyak habis weyh.
hahahaha
sebab banyak benda aku beli.
cuma idalam kalbu je lagi xbeli.
nak bagi hadiah untuk diri sendiri lah.
baru worth it sangat.

ape je aku xbeli.
makan xpayah cakap.
macam hantu je aku tengok diri aku makan.
semua benda nak makan.
sampai dieorang penah cakap masa kat dubuyo.
sebab ada seorang suami teman isteri n anak2 dia makan kat situ.


"aku rasa nana kena cari suami yang macam tu. tolak kayu n batu je. suami aku benda2 pelik macam ni xbrapa suka."

"betul aku sokong! nana memang kena cari suami yang xkisah makan. aku pun nak cari suami yang macam tu tapi aku plak yang memilih makan."

"hoii! nak macam mana weyh. rasa macam hobi makan tu. sebab tu gemuk je memanjang"


temah boleh influence orang untuk beli baran makeup n shopping online.
aku boleh pengaruh orang untuk makan benda yang dieorang xmakan.
hahahhahaa

nasib lah sape yang duduk dengan aku tuh.
sebab kawan aku jenis xmakan shushi masa aku baru duduk dengan dia.
sejak akhir2 nie dia boleh buat permintaan nak gie makan shushi.
i is pelik tapi okey je sebab memang peberet forever.



alhamdulillah Ohsemeet semakin maju kehadapan walau hanya selangkah.
xpe perlahan2. mana tahu lepas nie kite berjaya buat projek baru atas Ohsemeet.
macam aku pernah cakap.
otak aku sentiasa berfikir untuk mencari idea tapi untuk melaksanakan idea tu banyak sangat kekangannya.
sedih sebab idea tu berlalu macam tu je.
xpe. Allah ada untuk membantu.
usaha, doa dan tawakal.
ujian tu biasa.
terduduk tu biasa.
sedih tu biasa.
semua tu biasa.
fikir positif untuk dapat impak yang positif.
okey?

bulan ni juga ina last duduk dengan kiteorang.
setiap tahun ada je yang keluar.
baru masuk sorang.
xlama sorang tu akan keluar.
kite tengok tahun depan macam mana ae.
sebab dah tiga tahun berturut macam ni keadaannya.
hahahahhaa



before melangkah keluar dapat lah buat suprise sikit kat dia.
and kiteorang pun xsangka suprise tu menjadi.
nanti kalau rajin aku buat lah entry pasal suprise tu.

sampai sekarang aku masih terfikir.
nak ke x untuk tukar kereta.
ikut hati nak.
ikut akal ada dua sekarang nie.
50-50.
antara nak dan xnak.
ada sebab nak dan ada sebab xnak.
haishhh
susah kan nak buat keputusan nieh.
masih berat pada xnak. 

rezeki yang bakal mendatang dah ada.
sangkut ke xsangkut tu xtahu.
semoga bakal sangkut untuk projek baru.
hihihihihi

okey;ah dah panjang lebar sangat dah nie.
terima kasih.



Comments

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~