........

::: Bismillahirahmanirrahim :::
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::



kenapa cepat sangat masa berlalu.
tahu2 je dah hari khamis nie haaa.
rasa macam semalam je masuk kerja.


dua minggu ni huru-hara betul kehidupan aku.
plus kenduri aqiqah untuk hana.
busy tu memang busy.
aku xkisah sangat kalau busy ni tapi aku paling xsuka bila ada masalah hati.
xsuka.
sebab aku xpandai nak handle.
asyik nak terkenang2. sedih.
sampai aku selalu tanya pada diri aku.

'kenapa aku yang kena?'

dikala umur 27tahun pun xsangka ada lagi orang yang nak buat main2 dengan perasaan lagi.
hurmmm,kecewa betul aku.
bukan aku xpernah cakap.
since mula kenal lagi aku dah cakap

"kalau awk ade perempuan lain, ada gf cakap jelah sy xkisah. yang penting cakap"

"xde. sumpah xde"

mungkin dia lupa Allah Maha Merancang.
Allah boleh menggerakkan hati hamba-hambaNya.
dia lupa.
barangkali dia ingat dia berkuasa atas segala perancangan dia.

yang paling aku geram adalah diri aku ni.
sedih sangat kenapa.

serius, setiap kali bangun pagi aku rasa xbersemangat sangat.
macam sedih yang teramat sangat.
sedangkan kiteorang baru je kenal.
mungkin sebab terasa dah banyak kali kena tipu kot.
before ni pun kena juga.
akhir tahun 2015.

aku jadi macam trauma.
terlalu trauma.
sangat trauma.
kenapa aku kena jumpa lelaki-lelaki yang macam ni.
kenapa aku belum jumpa lelaki yang betul2 serius.
betul2.
lelaki yang i dun know how to describe.
aku xnak lah balas balik apa yang aku kena.
cuma aku nak juga dieorang rasa apa yang aku rasa.
tapi dengan orang yang berbeza bukan aku.
sebab aku xnak nampak jahatnya aku.
hahahhaaa

aku xtahu kenapa aku terlalu layan sangat perasaan aku.
sometime, sedih yang teramat.
kenapa aku yang kena?
kenapa dia pilih aku?
kenapa mesti aku.
dah laaa aku nie gemuk.
gedempol.
xcantik.
memang orang macam aku ni xlayak dapat kebahagian yang sebenar ke?
memang perempuan gemuk macam aku dont deserve for my own happiness?

rupanya aku xpandai berlakon.
sebab hari ni ada orang tegur muka aku.

"kenapa hari akak lain kak?muka nampak sedih je?"

okeylah got to go!~
thank you so much!~

Comments

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~