Kuantan Aku Datang

::: Bismillahirrahmanirrahim :::
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::


selamat pagi.
tahu2 je dah sampai jumaat.
esok cuti!~
even masih juga berkerja, tapi start lambat. yang penting bukan kerja ofis.
rasa jua lah macam hari minggu.
gituhhhh.

kejadian minggu lepas nie.
temankan si mek jah tu gie kenduri kawan die.
alang-alang menyeluk pekasam kiteorang gie bercuti sekali.
rasa macam dah lama sangat xgie bercuti.
rasanya last gie Penang aritu.
masing2 sibuk dengan hal masing2.



biasalah kemana-mana memang si tiga dara pingitan nielah yang berjalan.
memasing dah berkeluarga and ada kekangan.

serius, pengantin2 memang cantik.
even makeup biasa je.
xtebal, depa memang dah semula jadi cantik.
serius, aku skrg macam dah jadi hobi tengok kulit orang.
kenapalah kulit aku xmacam kulit depa yer.

 

ada dua pasang mempelai.
satu pengantin lelaki and sorang lagi pengantin perempuan.
senang kan.
and nampak simple tp elegent.
ofkos lah grand.

 

lepas tu jadi food hunter.
kalau dah datang kuantan memang xnak laaa lepaskan peluang gie kulacakes yang viral.
dessert is really my favourite.
so, gigih weyh mencari.
xbanyak pun.
amik yg signature kulacakes jer.
pavlova and mango cheese cake.
serius.
sedap.
mango cheese cake tu rasa mcm aiskrim. plus memang depa letak kek ni dalam freezer.
sedap. 
bagi pandangan aku, lagi sedap kalau xde sos mango tu.
sebab sos tu bagi aku terlalu manis.
mungkin sebab aku dah terlampau manis barangkali.
eh.

pavlova sedap!
bagi aku okey. sedap. sampai teringat2.



sebenarnya aku tengah menahan malu sebab keliling tu ramai orang.
padahal semua orang amik je gambar.
penuh je meja petang tu.
kena pandai2 lah nak cop dulu.
okey tercakap dah niat aku.

kulacakes - checked!~


kalau ikut hati aku malas dah nak keluar makan.
penat berjalan dari pagi, plus bilik memang best.
permintaan perut tu memang perlu didahulukan.
malam gie makan Ana Ikan Bakar, Tanjung Lumpur.
sebelum ni makan yang kat bangi tu je.
memang teringin makan kat sini.

   

kiteorang makan bertiga tapi meja bukan main penuh.
dah lah anak dara.
terkejut semua orang keliling.
murah pun murah.
bagi aku murah sebab kiteorang target RM200++


Ana Ikan Bakar Tanjung Lumpur - Checked!



pagi2 bangun nak menikmati alam kononya tapi kejap je sebab perut kemain meragam.
hurmmm...
hurmmm
xpelah as long as dapat menikmati dah cukup bersyukur.
alhamdulillah.

 

Kiteorang stay kat Swiss Garden Beach Resort.
okey and tersangat okey bagi kiteorang yang selalu acah-acah backpackers.
sebenarnya tempat yang kiteorang aim dah full booked.
pilih dan pilih dan pilih tinggal nie je yang kosong.
okeylah dari xde.
ikut hati memang nak dok resort jer.
nie pun main redah jelah.
merehatkan minda lepas dah beberapa lama xgie bercuti untuk rehatkan diri sendiri.


kawasan keliling memang best.
superb lah.
best.
semua yang indah2 belaka lah aku bagi.
thums up.
masing-masing acah ayu berbaju kurung.
perancangan nak gie kenduri kawen kawan sekolah depa tapi malas nak rush2.
plus check out pun kol 12.
memang tepat kol 12 lah keluar.
jangan membazir orang tua-tua kata.


jelajah satu kuantan aku rasa hari ahad nieh.
masa ni gie rumah mak angkat si mek jah tu.
datang-datang terus makan tengahari.
rezeki.
hahahahhahaa

     

Hai Kuantan.
gigih weyh pepanas tengahari buta keluar dari kereta hanya kerana nak amik gambar dengan Kuantan.
tapi aku lagi pelik dengan orang-orang yang mancing kat situ.
panas terik kot.
huhuhuhu
abaikan kegemukan aku kt sana.
balik kl nie kurus dah.
eh!

 

nie semua angkara si Syidah.
masa aku post gambar kulacakes dia suruh try krimbykulacakes.
jenuh nak cari kedai nie.
pusing dok berpuluh kali.
rupanya kedai tu kiteorang dah lalu banyak kali!
sangat banyak kali.
sebab kedai tu tertutup dengan penutup silau tu yang xnampak.
nama kedai pun xnampak.

bagi aku sedap.
cuma kiteorang gie time lepas lunch.
memang tengah kenyang.
so, biasa2 jerk.
boleh ulang lagi. maybe 2 3 tahun akan datang.
aiskrim sedap xbrapa manis tapi dh cair, manis.

aku suka dish kawan aku.
brownies + aiskrim.
serius, brownies die sedap gilos.
sedap sangat!

  


okey Kuantan checked!
lepas nie kumpul duit lagi gie jenjalan lagi.
tengah fikir jap.
next destination please?!~

 

Comments

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~