KeHiLanganNya....

hype...
actually aku baru je kat cnie...
baru nak blajar bertatih2 menulis nieh...
dulu aku xsuke sangat dengan bahasa melayu nie...
sangat2 xsuke...
kalau suruh buat karangan memang selalu dalam kemalasan yg keteramatkan...
korang tengok bahasa aku pon tau...
lalallalalaa
tapi masa aku form 5 aku terjatuh cinta dengan die...
dunno lah...jap aku pk jap...
******* twink2...
tetttt...
sebenarnya aku terjatuh cinta dengan cikgu...
sbb tu lah aku pon trjatuh dlm kancah kecintaan bahasa nieh...
aku jatuh cinta kat cikgu nie lame dah...
sgt lame...
sejak aku f3 lagi...
cikgu tu pindah kat skolah aku time aku f2...
then die ajar dak kelas sebelah n boleh la dikatekan kelaz last..
1st impression aku kat die yg die nie sgt grg...
sbb kalo die ngajar kt sebelah tu mesti marah...
n aku pernah terserempak dgn die time tuggu turn nak masuk klaz...
die senyum kat aku...sukennnyyyyyeeee....huurrreyyyy...(n_n)
mase tu blom jatuh cinte lagi...
tapi suke...suke...suke....(cube korang buat sambil angkat bahu...)
masa f3 plak kiteorang tengah latih hanball..
pastu cikgu H nie cakap kiteorang tahun nie ade 2 orang jurulatih baru...
skali yang datang cikgu tu...
mase tu biase jerk...(ceh berlagak)
ku sangka panas hingga ke petang rupenye hujan ditengah hari,,,,
aku egt kan die nie grg lah sgt...
tapi sgt2 baik...sampai xtau nk ckp cmne...lemah lembut...
mase tu die xkawen lagi...bujang tang trang tang...
die byk support kiteorang...n sampailah kiteorang dapat g final...
n for the 1st time untuk skolah aku setelah sekian lamanye xdpt g final untuk handball....
waktu tu lawan kat skolah kiteorang....semangat...sampai pengetua pon turun padang...
tapi malangnye kiteorang kalah time final...dapat num 2...mase tu player sume nangis...
die peluk kiteorang...aku egt lagi ayat die...
cikgu: tape,kamu semua dah sampai tahap nie pon cikgu dah bangga sangat...tahniah!!dah2,jgn nagis lagi...
masuk f4 tgok jadual...bm blajar dgn die...mase tu perasaan aku sgtlah suke...
Allah je yg tau cmne perasaan aku time tu...mmg aku nk sgt blajar dgn die...
tapi waktu tu aku blom jatuh cinta dgn bm...
karangan aku pon still terkontang kanting lagi...
alhamdulillah,tahun tu gak die bertemu dgn jodohnya...
suami die anak bekas cikgu die...cikgu die mmg dah lame suke kat die...
tapi setiap hari isnin,selasa die msti badmood...
die pernah cer kat kami emosi die xstabil sbb suami die terpaksa tinggalkan die...
die still coach handball...satu petang yg hening pas azan asar...kami duduk dlm bulatan...
kami kongsi cerita...tapi cikgu yang banyak cerita...
cikgu cerita pasal honeymoon,kisah cinta,masa cikgu tunang...saya xlupe n xkan lupe kenangan kite cikgu...
A:cmne dengan honeymonn cikgu??best x??
cikgu: best...awk nak tau x saya cakap "i love u kat suami saya masa dalam kereta time honeymoon kami..lpas saya cakap saya malu sangat...sbb bagi saya perkataan tu mahal sgt...bukan senang nak dijual beli...bukan semua orang bleh dapat..alhamdulillah saya dah bagi kat suami saya sendiri bukan kat orang lain"..
one day dah nak lawan...
cikgu: awak,pn.K xbagi saya pergi...sbb saya ajar f5...(die dah nak nangis tapi kiteorang dah nangis dulu dah...nampak sangat kiteorang nie gembeng kan...)
kami:cikgu pujuklah die...kiteorang pujuk ae...please cikgu...
cikgu: tapelah...saya dah pujuk die tetap xbagi...tape saya ade ke xde ke tetap same..saya tahu awk semua bleh buat...
masa f5 sekali lagi kami belajar dgn die...awal2 tahun tu blajar kejap je sbb die delivered..
n waktu tu lah die suke sgt bagi latihan banyak2...
n after die naik lagi lah banyak die bagi latihan...
start aku jatuh cinta dgn bm nie sbb cikgu suke banding2kan karangan kiteorang...sape dapat markah paling tinggi...mase tulah aku trpakse jatuh cinta n sampai sekarang pon tercinta lagi...
die sgt kool...die yg pujuk kiteorang kalo kena marah,die yg banyak bagi nasihat..die yang banyak bagi teguran...
tapi last aku ckp kt die time minx maaf b4 spm...
aku: cikgu,saya minta maaf semua salah silap sepanjang kite kenal...halalkan ilmu n doakan saya cikgu...
cikgu: saya pon nak minta maaf salah silap saya kat dlm kelas ke masa kat padang kite terlanggar2...kite bergurau2 saya terlebih pada ana..saya minta maaf n saya tau ana boleh punya...
n senyuman terakhir aku tengok kat bibir die...
"saya rindu cikgu...rindu sangat...terima kasih untuk semuanya...cikgu pergi tanpa sempat saya nak cakap yang saya sayang sangat kat cikgu...kenangan yang kite cipta xkan pernah padam dalam kotak memori saya...walaupun usia perkenalan kita sekejap tapi Puan Zanariah tetap dalam ingatan...semoga roh cikgu dicucuri rahmat...alfatihah"

Comments

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~