Rayer Hati Time!~

::: Bismillahirrahmanirrahim ::: 
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::


ape punyer tajuk daaaaaa
dekat half month baru nak post...
tapi saya dah pung bagitau why i'm not in the post before...
huhuhu
yuhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!~
tettttttttttttttttt


petang yang hening ari sabtu yang lalu...
on 5th Nov we're arrived at kg parit puasa...
yeyeeyyeyeye!~
huraaaaaaayyyyyyy!~
"perjalanan jauh x ku rase...
kerna hatiku melonjak sana..."
kami naik 2 keta...
gambar nie search in google keh!~
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

v
v
v
v
v

v
v
v
v
v
v
v

v
v
v
v
v
v

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

and one more keta...

nie pung search in google of my dear lappy!~


u'ollz bleh membayangkan keta aper kan..
hihihi
memule saya cam malas nk bertolak petang..
konon nak bertolak malam wif my dad and sis...
tapi my mom ask me nak gie naik aper...
"mama memerlukan saya ker disane??saya xtau lah nak gie bile..kalau memerlukan saya gie sekarang"
tetibe!~
"yekkkssss!~perasan..memerlukan la sgt ko tu kan"
adek i meyampuksss
"laaaaa...betul la kan..nanty semua benda mama nak kena buat..and ko tu banyak tanya nanty..mama nie mcm mane...mama nie macam mane..mama...mama...mama..."
"pergi lah sekrang..cepat cikit bersiap..nanty daging tu xde sape nak masak...kate nak buat kek lah ape lah.."
"oki!"


agenda yang utam ialah!~
kek sarang semut...
i egt my mom nak tunjukkan care2!~
tapi!~
my mom sibukkk dengan lontong die..
atoyai!~
this is lontong...
makanan tradisi yang wajib in my family bile rayer..
xkire lah rayer ape pun...

and this is my cake!~
1st time kot buat...
hentam saje lah labu..
resepi ape lagi..
musti lah mr google i yg carikan...


nie plak after dah dikukus!~


and cube tengok the 'sarang'hae


my mom ask to do it again..
saya buat 3 biji kek!~
fuhhh!~fenatsss

then,i wat karamel plaksss.
tapi xsempat nak amik pic coz dah tersangat fenatsss....
coz i pun kena masak...
my mom biaselah busy dengan lontong die!~

after daah ciap the cakes..
"nana,masak!~"
"ha?whats?"
"yerler..atoyai..masalah pun ker..nie xsiap membungkus lagi nie"
"yelah"

1. daging masak ungkep!~
saya xtau bahasa melayu panggil aper..
hihihihi
this is makanan org javanese...
bangga2!~
hahaha


2. sambal kacang...
nie pung i yang kena masak...
tapi all the bahan2 my aunti dah siap kopekkan...
potong2 kan...
and adek i si pengisar!~
and i si pemasak!~
hahahaha
syokkan kalau hari2 macam nie...
cetttttt!~
"beri betis nak peha"
"bagi sekor nak 10"


4. ayam tue masak ungkep pedas...
ayam nie masak xpakai ketumbar..
kalo daging masak pakai ketumbar...
tu je bezanyer..
tapi ayam tu lupe nak amik the pic!~
uwaaaaaaaaaaaaa

after dah siap semua...
hanya tinggal lontong jer yang sedang di rebus di luar rumah...
"kalo aku sorang takot aku...dah la kat luar rumah"
ayat my moms..
tapi kesudahannyer my uncle yg jage..
until the lontong cooked...
cian die..
and i pun baru je masuk tido waktu tu..
coz my karamel baru ciap masak...



tetiber...
aku tersedar on 5 a.m...
"eh!~mama sedar x nie lontong...karang cam rayer haji taun lepas..lontong geseng..."
(lontong hangit)
i cek kat dapur...
dahselamat..
and actually on 2.30a.m..
my dad wake up and kejut my mom to look up the lontong..
then,my mom terus gie dapur...
cek lontong kat laur..
"eh!dah tade...sape plak yang curi lontong aku nie"
my mom masuk dalam umah tengok lontong dah ade kat dalam tepi pintu!~
it's so funny la my mom nie..
atoyai!~

sayur plak adek aku yang masak pepagi!~
aku malas nak bangun..
hihihihi
biar die yang masak!~
then,my mom kejut suruh i buat kek tu lagi...
atoi!~

pen off!~

Comments

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~