mampukah aku???

::: Bismillahirrahmanirrahim :::
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::


last week tengok final Solehah...
Ya Allah,sangat teruja untuk menjadi seperti mereka...
"Ya Allah jadikan aku seperti mereka...bersama-sama untuk menegakkan agama Mu yang suci ini..aku rindu kembali seperti dahulu..Ya Allah...jangan Engkau palingkan hati kami ini dari jalan kebenaran.."

and sekalung tahniah bagi mereka -mereka yang menang..
waaaaaaaaaaaaaaaa...
dulu abah suruh saya masuk ustazah pilihan..
and absolutely lah saya xmampu lagi jadi seperti mereka...
dan tidak akan serta pasti xakan dipilih...


ustazah pilihan :::::::::::
ade sahabat saya..bersama-sama mengharungi dunia dakwah..
susah senang bersama...
dan itu adalah kemanisan berdakwah..
dan ia sangat manis..
sesiapa yang tidak melangkah ke alam ini...
tidak akan mengerti erti kemanisan yang kami rasai..
dan ia tidak mampu untuk ditandingi...
susah kami membawa makna...
senang kami memberi sejuta rasa....



solehah ::::
ade kawan kepada sahabat saya...
dan kami berkonvo bersama..
tahniah k.ros..
anugerah menteri besar selangor ::: rosmarieza...
tahniah kak!~tahniah!~
chomel!~
hahaha
hebat!~sangat hebat!~



Ya Allah mampukah aku untuk menggapai erti solehah...
mampukah aku menjadi seorang yang solehah...
Ya Allah pimpinlah hati ini untuk kearah itu..
aku sangat berharap..
aku sangat mengimpikannya..

solehah....
solehah itu bukan sukar untuk menggapai...
solehah itu juga bukan mudah untuk digenggam...
solehah itu diibarat persis mutiara didasar lautan...
hanya insan bertuah mampu untuk melihat...
tetapi hanya satu  mampu memiliki...
tiada lain pasti adalah sang Pencipta pemilik hati yang kekal...
dan hanya seorang hamba yang abdi dapat memilikinya...


Ya Allah...aku ingin benar menjadi solehah...
lembutnya tidak beerti mudah untuk diperdagangkan...
akan tetapi mampu untuk menyaingi lelaki dalam berbakti...
lembutnya  bukan sekadar perhiasan duniawi...
dan juga kebanggaan bagi seorang insan bergelar solehah ..
akan tetapi...
ia akan menjadi sayap kiri kekasihnya yang diredhai...


solehah...
solehah itu elok pekertinya...
sopan pertuturannya...
santun bahasanya...
adakah aku mampu wahai Pemilik nyawaku????

"Ya Allah,aku ini insan yang lemah...aku ini insan yang bersulam dengan noda..mampukah aku??layakkah aku berada disisi Mu kelak??..Ya Allah golongkan aku dalam kalangan orang-orang yang layak Ya Allah"

S.O.L.E.H.A.H
mengimpikan itu pasti...
menggapai itu impian hati...
menggenggam itu belum tentu mampu untuk dimiliki...

hati ini milik illahi....
jasad ini milik illahi...
nyawa ini milik illahi...
dunia ini milik illahi...
ape yang kita miliki????

"Ya Allah,terima kasih atas segala pinjaman Mu...ampunkan diriku Ya Allah...ingatkan aku agar aku tidak lupa,lalai serta leka dalam kehidupan seharian ku untuk menjaga segala pinjamanMu...menyebut namaMu..."

solehah....
hati wanita ulung ini hanya untuk Kekasihnya yang Satu...
hatinya tiada siapa dapat memiliki kecuali Satu...
cintanya pada Sang Kekasih tiada tandingan...
saban waktu sentiasa merindui Kekasih...
sehingga mampu mengalirkan air mata...
tatkala namaMu disebut...
ia mempercepatkan langkahnya untuk menemuiMu..
saban malamnya...
tiada pernah henti untuk Mu...
adakah aku seperti Rabi'atul Adawiyah Ya Allah?

solehah....
tatkala tiada siapa yang mempercayai sisuami...
dia adalah insan pertama!~
membenarkan segala apa yang diperkatakan oleh suami...
menyokong tanpa henti...
memberi tanpa mengungkiti...
digelar sebagai wanita pertama memeluk agama suci....
sehingga dirinya tiada pengganti...
serikandi islam yang sejati...
 siti khadijah isteri kekasih Illahi...
mampukah aku wahai Si Pemilik hati??




Comments

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~