cara melepaskan rindu

::: Bismillahirahmanirrahim :::
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::


hye!~ hurmmm...
biasalah kalau banyak kali kat sini...
bermakna banyak masalah hati yang berlaku!~
huhuhuhu
nak memulakan pun sadis...
xtau nak nangis ke bergembira....
tettttttttttttt!~
bertukar!~
ahakkkkzzzz...
ini semua memang poyosss...

tetibe tadie terpost cmnie plaksss...
bila masa mengada-ngada datang cmnie lah jadinya...
ahakkzzzzz!~

hurmmm...
aku xtau lagi dah cmne cara nak melepaskan rindu...
ecececehhhhh...
rindu-rinduan puleksss...
xpelah...bukan ade orang lain nak baca pung...

xtau dah kenapa dah lain sangat sekarang nie...
memang nampak lain lah...
aku yang lain ke?
ke tett yg lain?
dunno lah...
eh!~ tetiba pulakss kan...
tettttttttttt!~
tukar2...

ada banyak cara kite boleh melepaskan rindu...
xsemestinya kol...
mesej ke...
jumpe ke...
hokeyh!~
melainkan korang tu suami isteri...
boleh lerr asyik nak jumpe...
tapi kenyataan yang i tulis nie general keyh...
not only for couple...
xbaik2!~
ahakkzzzzz

kadang...
xsemua orang akan mampu balas mesej kita...
xsemua orang akan jawab kol kita...
xsemua orang bleh jumpe depan mata kita...
xsemua akan mampu luahkan ape yg dirasa...
dan xsemua orang akan mampu buat ape yg semua orang buat!~
(tetibe dah merepekss)

cubekan...
cube jelah...
kalau korang dah rindu sangat2...
kat kawan ke...parents ke...sahabat ke...penpall ke....family ke...
pakwessss ker....
1) buat ape je yang dieorang suka buat...
okeyh!~
memandangkan aku xtahu sangat ape yg orang aku rindu tu suka buat...
so, i xdelah buat....
agar sukar untuk saya buat...
contohnya, my mum suka sgt gardening...kat celah mane plak haku nak menanam...
hadoiyaiii...

2) makan ape yang orang tu suka makan...
it is not specially for makanan je...air pung boleh...
ahakkkzzzzz!~
xkisah lah....
tapi kan...
tapi kan...
aku selalu minum air tebu...
itu je yang haku mampu buat...
sebab bukan senang untuk aku buat semua perkara yang diatas yg aku chakapkan...
xsemua orang mampu...
bukan selalu laaaaa...
tapi saje untuk melegakan hati...
cehhh!~
poyo je semua tuh!~
hukhukhukhuk

3) perkara penting yang selalu aku buat...
benda nie aku letak num 1 kat fb...
tapi saje nak letak num 3 kat cinie...
sebab kat cinie kan boleh berceloteh bebanyak...
kat fb nanty karang ade cakap haku nie gilossss...
huhuhuhu
benda nie memang selalu haku buat kalo aku rindu...
terutama bile aku rindu kat arwah embah...
aku rindu sangat kat arwah..
sebab aku xberpeluang jumpa buat kali terakhir...
tapi memang rezki arwah kan meninggal kat sane...
bila mana aku tengok balik gambar2 yang ade arwah...
aku mesti nangis...
sebab aku rindu...
(mate i dah masuk habukss!)
dah xde orang panggil aku 
"ana mok2"
nanti kalo aku dah kurus arwah xdapat tengok!~
(perasan terlebih!~)
 dah xde lagi dah kerepeks2 yang sedap2...
dah xde lagi taman yang cantik...
kebun yang bersih...
semua dah xde...
yang penting dah xde lagi orang yang berlegar2 time kenduri...
rindu sangat saat kenduri...
dan yang paling penting..
cita-cita aku untuk kenalkan embah dengan bakal suami aku...
(yg aku xtau lagi sapa ntah bakal tuh)
aku bangga ade embah mcm embah...
tapi aku xdpt nak merialisasikan impian aku...
aku nak tunjuk kat bakal suami aku...
"ini rumah embah yang saya yang sgt cantik."
dan aku tahu benda nie xkan berlaku lagi...
bukan lagi...
xkan pernah berlaku sebab embah dah xde...
crying!~
crying!~
crying!~
crying!~

ups!~
sebenarnya cam dah lari tajuk cikit...
xpelah...
haku dah xmampu nak teruskan...

"Ya Allah berikanlah mereka-mereka dialam sana kebahagiaan yang aku sendiri xtahu...golongkan mereka semua dalam golongan orang-orang yang soleh..jangan Engkau seksa mereka Ya Allah...sesungguhnya aku sayang akan mereka...temukanlah kami diakhirat nanti kerana terpisahnya kami didunia ini..."

embah!~ semoga embah tenang disana bersama orang-orang yang embah cinta...cucu embah yang mok2 nie nak embah tau yang ana sayang sgt2!~ kat embah...rindu dengan embah...rindu dengan bebelan embah...rindu dengan kerajinan embah...rindu dengan rumah embah...rumah yang sekarang sejak embah xde dah suram sangat...dah xde lagi kehijauan...dah xde lagi tanam-tanaman...embah...ana rindu dengan kebersihan kebun embah yang boleh main lari2...
ana rindu embah...ana rindu embah...embah,doakan ana berjaya yer...ana nak kenalkan suami ana pada embah...ana nak kenalkan embah kat suami ana...tapi Allah lagi sayang embah..embah..ana nak sangat gie baitullah...nak sangat...nak sangat!~

Comments

Popular posts from this blog

Putri

Selamat Hari Tua Akak!~

Selamat Hari Graduasi!~