Cerita Mereka

::: Bismillahirrahmaniirahim :::
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::



Hai!~ aku xtahu nak up pasal apa tapi yang penting aku nak menaip panjang-panjang bagi hilang stress.
kononnya...
stress yang datang pasal ape pun xtahu.
suka tau stress sendiri.
stress aku jadi macam nie.

aku xtahu apa kena dengan orang rumah batu pahat tu.
malam tadi tengah syok layan drama tibe-tibe abah call.

'eh kenapa nie. jarang abah nak call kalau tanpa sebab'

nak tau pasal apa?

"nana, MAS tgh cari CEO. kau xnak try ke?"


gelak besar aku dengan bapak aku nie.
ingatkan pasal pebenda lah yang mustahak sangat.
cissss.
tapi nak je cakap.
call nie sebab rindu ke hape nie.
dalam hati jelah mampu.
kalau datang senget dia tu. mulalah buat lawak sengal.
kadang telefon tibe-tibe sebab nak bagi soalan yang merepek2.

"nana, kenapa tayar bas warna hitam?"
"nana, kenapa tayar tu bulat?"

ok. ini yang menyebabkan aku rindu nak balik kampung!
main teka-teki.
dengar lawak senget husband and wife tuhh.
boleh jadi giler kalau xbalik.
kalau balik xpuas pun dalam sebulan tu akan diusahakan balik 2 kali.
duit pokai pun pokai lah.

contohnya masa aku balik kenduri kawen eya aritu.
xsempat nak memanja.
busy buat keja je kan.
xsampai 2 minggu lepas tu aku balik kampung lagi.
even lepas kerja, sabtu petang baru sampai rumah
ahad dah balik.
cukup dah buat pengubat rindu untuk sebulan.
sebab aku menghabiskan masa sabtu petang and ahad pagi sepenuhnya kat rumah.
adik aku ajak gie makan luar pun aku malas nak layan.
sebab nanti xpuas.
gituh lerrr.


biler dah lama xbalik nanti tibe-tibe call lah tuh.
"bile nak balik?"

padahal masa diploma dulu kental betul hati aku sampai satu semester pernah xbalik.
cuti midsem pun mereput duk siapkan kertas kerja program.
sekarang.
nak capaikan sebulan tu pun macam lama sangat dah xbalik.

dalam seminggu mesti sekali.
wajib call mama.
minggu nie minggu yang mengharukan buat aku.
serabut xtentu hala.
kusut fikiran.
kusut hati.

"the beautiful rainbow and sunshine comes after the heavy rain"

dan malam tadie Allah hantar kedua mereka untuk menggembirakan hati aku.
kawan-kawan aku pun rajin melayan mak aku.
kadang bile aku xsempat nak call
tibe-tibe dapat laaa call

"u, xrindu kita ke? busy ke tu sampai xsempat nak call i"

malam tadie sampai dua-dua call.
eh. jangan laaa  rindu. 
esok kan kite nak ketemu.
minggu depan lagi.
jangan buat i terharu.

oklah.
dah terbuang sikit stress.
sambung keja balik!

Comments

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~