Move on lah

::: Bismillahirrahmanirrahim :::
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::


selamat ber monday blues korang!
biasalah pagi-pagi isnin kan.
semua macam tu. kalau boleh setiap hari tu adalah hari ahad.
duit xmasuk tapi asyik keluar.
gituhhh!

nak tanya ni.
apakah perasan korang bile orang yang betul-betul kite tunggu bertahun lamanya akhirnya kita dapat tahu dia dah bertunang?

sedih kan.
aku yang xmelalui sedih.
bile terdapat tahu tu.

"kesiannya kawan aku. lama kot dia tunggu"

lagi lah orang yang betul-betul melalui.
aku tahu kawan aku tu sedih.
mula-mula niat aku nak bagitahu. nasib baik Allah pesongkan niat jadi nak bertanya.
pura-pura xtahu.



"aku dah move on"
"skrg nie persoalan aku bukan pasal move on. persoalan aku adalah betul ke dia dah tunang."

sakit hati jugak kadang cakap dengan dia nie.
tahap kesabaran perlu ditahap yang paling maksima.
serius tapi aku kesian dengan apa yang berlaku.

"kalau aku dah move on maksud segala bentuk keperibadian dia aku xamik tahu dah."

bagus lah dia macam tu even aku tahu terselit kesedihan.
even xnampak jelas depan mata.
i know her.
waiting for him almost 6 years.
at the end he gonna to marry other girl.
rupanya kena friendzone.
sedih.



just imagine i in her shoes after she got the news.
serious.
aku pasti jatuh teruk.
itu aku. i know she strong enough to face it. because she's not me. and i'm not her.
aku bukan orang yang kuat tapi aku cuba jadi yang kuat.
kalau boleh paling kuat sebab xpernah nangis depan orang ramai.
wakakaka

even jatuh teruk macam mana sekali pun.
kau kena redha.
how to be redha?



paling baik.
doakan kebahagiaan dunia akhirat.
sebab Allah dah tulis. 
dia bukan terbaik bagi kau. dan mungkin kau xmampu jadi yang terbaik untuk dia.
terima takdir.
xsalah nak sedih tapi salah kalau kau mempersoalkan takdir.
eh ni nasihat untuk diri sendiri.
sebab kena bersedia apa jua keadaan sekali pun.

aku tahu part paling susah nak buat adalah move on.
kita dah letak nama orang tu.
tapi akhirnya kita kena let go.


aku memang salute orang yang senang nak move.
huh!~
senang nak cari pengganti.
kira macam die boleh maju terus bertapak-tapak kehadapan.
aku nie nak melangkah setapak pun susah oiiii.
aku rasa faktor kegemukan pun satu hal lah weyh.
serius.
tu susah nak menapak.
tulah sape suruh gemuk!
gemuk..
gemukkk
gemukk
gemukk!

ok bye!

Comments

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~