Ramainya Trainee

::: Bismillahirrahmanirrahim :::
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::


Selamat Monday Blues untuk korang semua.
aku pun xterkecuali.
minggu lepas fasa budak2 trainee masuk ofis.
sebelum masuk, biasa lah satu ofis mesti kecoh.
aku suka tengok senarai since aku dah tahu kat mana senarai tu berada. 
alaaa bukan private and confidential pun kan.

Ya ampuunnnn. serious ramai gile2 manager aku ni amik.
in one time ade 11 orang masuk.
giler?
campur yang dah masuk seminggu awal.
total sekarang ade 12 orang trainee.
bakal masuk lagi 3 orang in February nanti.
xtahu lah macam mana nak handle.
yang baru masuk 11 orang ni pun buat hari minggu aku demam.
biasalah baru mula-mula ni semua benda kena ajar kan.
memang penat lah.

lagi satu jenis dieorang ni pantas betul buat kerja.
aku yang stress.
asyik tanya pasal keja.
aku banyak je keja tapi aku macam xreti sangat nak ajar2 orang ni.
sebab dulu fasa aku jadi trainee pun belajar sendiri.
nak tanya senior pun ade brape je staff masa mula-mula aku masuk sini dulu.
ade 3 orang je staff. memang xnak laaa layan aku.
hahahhaa

kecian kan kiteorang.
dan dieorang amat laaa bertuah dapat senior macam aku and hajar.
eh. terpuji diri sendiri.
sebab setiap jam asyik tanya soalan.
ye, memang bagus tanya soalan tp aku yang xlarat nak layan.
depan belakang kiri kanan.
huhuhuhuhu

sebenarnya jadi trainee ni satu process pembelajaran. dan pemerhatian.
korang kena belajar dari apa yang korang perhatikan.
permasalahan, kenapa dan mengapa.
xperlu nak tanya setiap kerja yangdiberikan.
contoh bagi satu company.
bila suruh buat profit and loss tanya.
buat hire purchase tanya.
lepas dah siap tanya.
audit and tax ni senang je.
just follow the previous year.
cuma yelah kadang ade penambahan.
xperlu nak tanya 24 hours.
setiap jam sebab senior ni pun banyak je keja depa kena buat sebenarnya.
bukan nak melayan semua pertanyaan trainee2 ni.
aku xmarah tapi sebab aku penat sangat2.
serius penat.

ni semua salah boss aku lah ni.
xnak amik permenant staff.
suka amik trainee ramai2. sedangkan masa aku layan trainee 6 orang je pun serabut lagi laaaa double.

sebenarnya orang kita ni takut buat salah.
bila process pembelajaran ni xperlu takut salah.
kalau salah xkan ada orang marah.
sebab salah tu yang mengajar kite masa akan datang.
just trust me.
bila kita buat pemerhatian.
belajar sendiri. sambil tanya sesikit.
kita akan lebih success in future dari orang yang asyik nak tanya.
dari orang yang takut buat salah.
kalau asyik buat salah yang sama memang laaa kena marah sebab aku pun kena marah atas kesalahan yang korang buat tu.
okey aoa aku yang marah korang.
mula-mula ni korang nampak laa aku baik.
aku memang baik cuma bila salah yang korang buat tu kesalahan yang sama je.
and dalam masa 3 4 bulan u don't learn something kat sini.
semua benda xtahu buat.
benda yang senang pun kata susah.
memang kena laaa dengan aku.
hahahhahaa

nampak x kegarangan senior?
jangan kata aku senior gila kuasa plak.

okeylah.
pepagi isnin dah membebel.
yelah, hari minggu demam memang xsyok laaaa.
asyik terperap je dalam umah.

okeylah.
got to go.

terima kasih!

Comments

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~