Its Random!~

::: Bismillahirrahmanirrahim ::: 
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::



17.02.2017

time2 tengah berdiet ni keinginan makan tu membuak2.
kadang menyampah tau.
kejadian minggu lepas. konon berangan nak buat kek viral yang rm1 tu tapi nak jual around rm2 laaaaa.
xterbuat pun sebab malas.
malas dan Nanawahid memang xdapat nak dipisahkan lagi dah.
lepas baking untuk budak2 matrik melaka terasa teringin sangat nak makan blueberry cupcake.
bahan dah ada. semua ada. plus nak try perasa blueberry tu.
ketang ketung ketang ketung jadilah seperti kejadian dibawah.
xsangka plak my cupcake berkerak atas tu. bagi aku agak manis tapi makan panas2 sedap sebab xrasa sangat manis.
bawak pie jumpa bebudak malam tu 

"sedap laaa kak. berkerak memang sedap lah cupcake nie"
"baru try and error je ni"

depa xcakap lah depan aku sebab aku xde.
kalau x dah kembang semangkuk dah.
tapi cuma tulah warna dia xbrapa cantik macam kehitaman sikit.



Logo yang ntah pape.
tetiba berkenan dengan tulisan tu terus buat logo nak letak kat dp ig tu.
jenuh jugak lah.
xpandai sangat tapi aku lebih suka buat kt power point.
powerpoint tu power tau macam2 boleh buat.
disebabkan kat ofis ni power point trial, maka aku buat jelah kt hanphone guna application je.
lama juga around 2 3 jam juga. 
lepas dah buat ni baru terfikir nak jual memacam benda yang penting semua benda yg ohsem.
kena alter balik logo tu laaa nampaknya.


Tahniah Mija.
kenal Mija since depa umur 16tahun lagi sekarang dah 23 tahun depa.
cepat betul masa berlalu.


after bergambar dengan pengantin lepak jap.
sebab kawasan tu memang cantik sangat.
sangat2 cantik.
berposing sakan melalut bagai dengan budak2 yang sengal nie.
abaikan muka yg gemuk tu.
hahahhahaa
mana tak nya makan 2 kali woooo aritu.
nana gemuk nana gemuk nana gemuk.


sorry lah aku memang xboleh sangat nak move one dengan sukiya ni.
bulan lepas masa aku buat its random pun ade cerita sukiya.
tapi makan macam ni memang best kalo makan ramai2.
tengok lah penuh je meja tu haaaa.
bile tengok gambar ni alahai sedapnya.
aku macam dah melupakan soeul garden plak.
plus aritu ade tiram. sampai lupa ayam, kambing and daging tu.
asyik betul makan tiram.
sedappppppppppp.


lepas kerja lah kejadian nie. makan bersama-sama mereka.
tapi masing-masing ponteng mengajar.
sampai kata jangan letak gambar dulu.
jenis aku memang suka peram gambar sikit.
susah laaa terus update.
aku pun xtahu lah kenapa.
mostly gambar makan-makan or update pasal makanan will always peram the gambar jadikan pekasam or jeruk baru post ke ig.



masa raya cina aritu aku malas sangat nak balik kampung.
bile aku xbalik aku memang suka create makanan apa yang aku suka makan.
yelah aku sorang kan nak makan, ikut tekak aku jelah nak makan apa.
hahhhaaa
masa ni teringin salmon.
plus acah2 permulaan diet sikit.
hahahahaa sebab bulan 2 tu nak mula diet dah.
nie tengah ajar perut not too terperanjat laa bila xmakan nasi tapi air manis tu susah nak tinggal kan.
nasib baik time sekarang ni xbrapa craving sangat 
cuma hari 1st tu menggigil sampai kemalam.
sebab macam penah baca because of cut off caffien. sebab tu jadi macam tu.
tapi kesahihan tu xtahu lah.



family kiteorang memang susah sikit nak suka bolognese.
sebab lagi suka carbonara.
tapi xletak susu sebab xmau muak sangat.
disebabkan kawan aku post pasal dia masak bolognese untuk majlis anak sedara dia tetiba teringin.
gigih kau cari barang.
tapi malangnya daging kisar xde just ade ayam kisar.
xpelah guna je dari terus teringin.
pastu aku tambahkan mixed herbs. 
memang sedaappp!
xpernah2 aku suka bolognese jadi jatuh cinta plak.
alamak terpuji diri sendiri pulak.



tengoklah perbezaan antara dua gambar nie.
sobsobsob
sebelah kiri memang tengah susut sangat sebab lepas majlis adik aku.
masa tu memang diet sebab nak kurus kan lagipun baju aku buat masa tu kecik.
hahahahhaa
maksudnya ikut betul2 badan.
nak xnak memang kena paksa lah.
lepas majlis adik aku, plus demam penat. balik rumah timbang. xsangka turun 2 kilo lagi. so total lost masa tu since mula kerja 20kg.
tapi naik balik 17 kg.
sadis!
bila keluar dengan makcik aku aritu 

"weyh muka kau nampak bulatnya. macam dipam2."
"memang. uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa"

ni pun dah cover2 xnampak tembam.
tengok diri sendiri kat cermin pun xnak sebab terlampau tembam.
tu bahagian muka belum lagi tengok tang badan.
sendu!


saja nak selfie.
ade perubahan sikit x lepas 3kg turun?
3 kg je. banyak lagi nak kena turun nie.



rindu dengan sidebot maklong nie.
biasalah anak sedara sulong.
plus xde lagi yang lain memang kena buli je.
gerammmm.
dah laaa senyap je.
senang jaga. rasa macam nak jaga sebulan je budak debot nie.


lauk yang memang padu.
rasa dua minggu lepas kot lauk nie.
boleh buat tambah nasi kot.
dah laaa makan dah lambat.
memang nangis jelah tahan nafsu xmau tambah.
sambal sardin, telur dadar, sambal jawa kentang ikan bilis.


okeylah.
got to go!

Comments

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~