Selamat Hari Raya 2017

::: Bismillahirrahmanirrahim :::
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::


Salam 26 Syawal!~
akhirnya rajin jugak aku.
fuhhhhh!~
layan jelah gambar yang agak banyak xbanyak nieh. 
raya tahun ni rumah aku tempat berkumpul adik beradik mama.



alhamdulillah penuh rumah yang macam dewan kononnya tu sebab ruang tamu panjang sangat.
semua makanan of coss mama yang masak and upah orang masak.
lauk-pauk:

1) lontong daun pisang
2) sayur lodeh
3) sambal kacang
4) daging ungkep
5) sup gear box kambing. -upah
6) Cendol - cik lina sponser
7) teh o panas
8) tembikai
9) jagung power
9) pot luck by each family
10) mee hoon

penuh satu meja dengan makanan
alhamdulillah most of the family datang kecuali 2 family je xdatang.
sebab keesokan harinya dah ada family day keluarga besar Hj Salijan.
hari pertama memang xkeluar rumah gie memana.
just tunggu orang datang makan je.
dalam kol 11 dah ramai yang berkumpul.
start makan dulu sebab rumah kiteorang dikatakan agak jauh dari yang lain.
ecehhhhh. sejam je jauhnya sebab yang lain semua area pt sulong jer.
dalam lepas zuhur tu mula buat tahlil.


makan round kedua, bergambar, berselawat and memasing beransur pulang.
tapi xbanyak gamabr yg ade.
tuan rumah pun pakai baju buruk je.
hukhukhukhukhuk
nie jelah gambar raya first dengan hana.


xbanyak gambar sebab aku byk ltk kt ig story.
rupanya aku dh setting xsimpan video2 and gambar dari ig story.
ceyhhhh!~

Raya kedua baru kiteorang keluar gie beraya.
plus masa tu ade family day.
baru nak pakai baju sama2.
nasib baik ade si Amin potogeraper yg tak bertauliah tolong amikkan gambar.


boleh pakai jugak budak nie.
hihihihihi

dah laaa bersiap memasing bukan main lama.
janji nak keluar kol 10 pagi. tapi biasalah rumah anak dara ramai ni memang macam nie.
sampai abah and danish paling last mandi tetap dieorang paling awal bersiap.
kahkahkahkah
belum lagi sesi bergambar depan rumah.

rumah tepi jalan nie xsesudah orang hon.
sabar jelah.


kalau mama tahu aku post gambar ni for sure kena marah sebab die xcantik nampak perut.
hahahaha
xpelah.
sekali sekali xnampak ayu.
bagi kt anak-anak plak cun.
mak2 xcun pun xpe.

tahun nie abah request nak amik gambar dengan semua orang.
apa lagi. layaannnnnnnn.
hahahahhahaa







aku xtahu kenapa aku jenis xsuka letak gambar banyak-banyak dalam instagram.
teringin tp ntah lah.
aku hanya mampu sehari satu.
setakat nielah.
akan datang xtahu.



so, dalam ig ade satu je gambar family.
yang lain xde.
hahahhahahaa
sebab tu gigih jugak lah aku buat entry raya nie.


and nie jelah gambar kami berlima.



okeylah. itu je cerita raya.
boring kan?
xbanyak sangat pun beraya sebab memasing demam raya.

last but not least.
gambar tukang update entry.
hahahhaa
fresh dari ladang.

















Comments

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~