Post Confession

::: Bismillahirrahmanirrahim :::
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::


mood nak membebel kembali lagi.
kalau tengok last entry before this entry "Rasa Kecewa Yang Diberi"
a few days later.
Allah send to me this feeling.
seriously memang terpukul dengan entry sendiri.

permulaan memang sedih plus malam tu duduk sorang-sorang tapi alhamdulillah dapat diatasi sebab busy mem baking sempena promosi Ohsemeet aritu.
then, rasa bersyukur yang amat Allah gerakkan hati untuk berkata on that day.
sebab keesokan harinya cuti sempena hari kemerdekaan,raya Aidiladha, weekends and cuti tambahan sempena kemenangan Malaysia di Sukan Sea.
macam biasa lah kalau dah balik rumah lagi2 ada perayaan memang sibuk memanjang.
xpernah lah setiap kali balik x sibuk.
dan aku suka suasana yang sibuk.
aku boleh ignore my feeling.
i can ignore my problem.
setiap saat xpunya masa untuk ingat.
eceehhhh.
ingat tu memang lah teringat.
tipu lah tak teringat.
sembilan tahun.
mana mungkin boleh lupa cuma xda masa untuk bersedih.
xda masa untuk aku terus teringat benda yang sedih.
lebih baik aku terus gembira untuk kebahagian aku.
gituhhhhh!~

lagipun aku dah janji dengan kawan aku.
i need to move for my better life in future.
bila lagi and sampai bila nak bergantung.
so, aku kena tunaikan janji walaupun jawapan yang aku dapat membuatkan curiousity aku bertambah.
even aku bukan dapat jawapan seperti yang aku harapkan.
which is kalau xnak cakap je xnak.
aku faham and aku pun bukan jenis yang suka paksa orang untuk suka aku.
never!~
sebab aku pun xsuka orang paksa aku untuk suka mereka yang suka aku.
(eh ada ke?!~)
 aku rasa kecewa.
sangat.
bila he said to me supaya cakap kat orang lain. xpayah laa cakap kat dia.
benda ni buat aku kecewa.
aku rasa dia sangat menghina maruah aku.
sangat!~
benda ni buat aku marah sangat.
semualah sangat.
hahahhaaa

aku bukan seorang manusia yang senang nak meluahkan.
kalau senang xde lah sampai sembilan tahun baru aku cakap.
sebab tu bila dia suruh aku cakap kat orang lain.
terasa terhenyak.
terguris.
tercarik-carik perasaan aku.
senangnya cakap suruh aku cakap kat orang lain.
yelah tinggal cakap. memang senang.

aku xdelah menyesal meluahkan.
aku rasa dah berkurang satu beban dalam hati and kepala.
at least aku xperlu lagi menunggu.
bukan putus asa tapi mungkin ini takdirnya.
bukan semua benda yang kita suka, kita sayang akan jadi milik kita.
Allah beri apa yang kita perlu tepat pada masanya.

"xpelah kalau orang dah sudi kenapa kita perlu mengharap lagi lebih baik undur diri, buka hati"


lepas aku buat entry before ni.
pasal rasa kecewa.
bila orang tanya bila aku nak kawen
aku rasa lapang sikit nak jawab.
permulaannya memang setiap entry yang aku buat mostly untuk diri aku sendiri.
bagi peringatan sikit untuk orang yang selalu lupa macam aku nie.
then aku kongsikan kepada orang supaya mereka dapat intipati apa yang aku tahu.
ilmu yang sedikit aku cuba untuk kongsikan agar kebaikan yang mereka buat mendapat tempiasannya sedikit keatas bekalan aku kelak.
aku masih lagi jahil.
masih lagi merangkak menuntut ilmu.
berapa yang kita ada, itu yang kita kongsikan.


setakat ni my mum and sorang je kawan aku yang tahu hal ni.
hal sesi meluahkan perasaan.
kawan aku yang terlalu risau dengan diri aku.
sebab dia tahu every day aku cakap kat dia aku nak cakap tapi aku xsedia.
aku takut aku terlalu kecewa.

"nana, kau okey x?kau sedih x?"

aku memang rasa bersyukur sangat Allah pegang hati aku supaya aku tak terlalu kecewa.
sedih tu memang.
sedih sebab aku xdapat jawapan.
antara ya atau tak.

dah lama dah sebenarnya aku nak cakap hal ni.
tapi setiap kali tu Allah bagi halangan untuk aku cakap.
ada je perkara yang terjadi bila aku nak cakap sampailah masa yang sepatutnya.
sungguh!
Allah Maha Perancang. Allah tetapkan bila masa yang sangat sesuai.
alhamdulillah!

tipulah tak nangis.
tapi untuk terus termenung ingat and terlalu fikir kenapa dia xsuka aku.
kenapa 
kenapa
kenapa
kenapa.
alhamdulillah xterjadi seperti apa yang kawan aku fikir.
xterjadi seperti apa yang mama fikir.
terima kasih kepada mereka-mereka yang ada di sekeliling aku yang sentiasa membahagiakan aku.
xperlu terlalu bersedih dengan mereka-mereka yang tidak tahu menghargai kehadiran diri kita.
kerana mereka bukan yang selayaknya untuk bahagia bersama-sama kita.
chill.

dan aku pun xsangka aku xdelah teriak sepanjang masa sampai xlalu nak makan.
sampai muka cemerot xceria.
its really not me okey.
kerana bagi aku kecantikan itu lebih penting dari kekecewaan.
hahahahaa


setiap post-post yang berkaitan dengan dia, xdelah sampai aku nak delete semua.
aku biarkan je.
supaya terus jadi memori.
Allah temukan kita sekadar tanda peringatan.
dan hanya sekadar memori untuk kita ingati.
semoga kebahagian terus-terusan hadir dalam hidup dia.
semua orang layak untuk bahagia.
dan layak mendapat kebahagian dunia akhirat.
xlah berdendam tapi nak baik macam dulu.
its possible.

okeylah.
Terima kasih!~

Comments

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~