~aNuGeRaH~

Bismillahirahmanirrahim....dengan nama Allah yang Maha pengasih lagi Maha Penyayang....lame rasenye meninggalkan blog yang kucintai...lalallalaa (^^) bukan nak kata popular tapi memang agak busy...sampai my mum said "ko nie busy kalah perdana menteri"...nak buat camne lumrah alam...ceh!~ poyozzzz girl in the world...

cube citer cikit sape yg xsuke bile dapat anugerah?!~ sila angkat tangan..."saya"..."saya"..."saya suke!~" ^^.... semua orang suke kan...huhuhuhu hurmmm,tapi tetibe teringat plak lagu anugerah aidilfitri...kenapa ntah...huhuhu xde kena mengena pun...nie dah lari tajuk dah nie...

ntah pape ntah mengarut dah nieh...tapelah...saje nak kongsi something....

"Ya Allah,sesungguhnya kesakitan yg Engkau kurniakan ini adalah satu anugerah buatku sempena bulan ramadhan ini aku redha YaAllah...Engkau tabahkan lah hatiku....Engkau kuatkanlah hati dengan ujian sedikit cuma ini dariMU...aku hamba yang Khilaf...aku hamba yang hina...tidak terkira atas segala nikmat yang telah Engkau kurniakan....sekiranya sakit ini adalah kafarah dosa-dosaku yang menggunung tinggi,Engkau kuatlah aku Ya Allah....Engkau tenangkanlah hatiku...Engkau Maha Pengasih dan Maha Mengasihani..."


sometimes aku rase ujian nie is burden for me and tanpa kita sedari sebenarnya itu adalah anugerah yang terindah buat kita...sebab Allah kurniakan kita hikmah yang mendatang yang kita xpasti apakah ia dan ujian tu gak adalah kafarah buat dosa2 kita yang terdahulu...actually,benda nie pun aku baru tersedar last a few days...Allah bagi aku kesakitan...memula tu agak mengeluh sebab tibe2 je kena kan tapi masa tu aku pun lupa aku tengah buat ape....aku terberangan sat...

'kenapa kau xpernah sedar ek selama nie...segala ujian yang Allah bagi tu kan anugerah...sebab Allah nak bagi kafarah dosa then, Allah kurniakan pahala lagi...'....sejak tu aku diam je bile sakit tu melanda...sentiasa fikir Allah sentiasa bersama2 kita...sesungguhnya Allah xkan lari...cinta Allah tu kekal abadi...

aku suka sangat lirik lagu nasyid sekolah tunku rodzhiah (melaka) 2005..."cinta Ilahi cinta sejati...membawa bahagia kekal abadi..." 

"Ya Allah andai ini ramadhanku yang terakhir...izinkan aku labuhkan cintaku untuk Mu Ya Allah...aku sentiasa merinduiMU...sentiasa mendambakan cintaMu...janganlah sesekali aku menyusahkan lagi kedua ibubapa ku Ya Allah...sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui akan segala ape yang tidak aku ketahui..."


setiap kali bermulanya puasa...pasti setiap orang akan ade azam masing2 kan...aku pun xterlepas...tapi aku ade azam yg bawak dari last year..hahahha teruk gile kan...huhuhu bile ntah nak ubah sikap yang tak berubah2 nieh...ape nak jadi budak sorang nie ha!~

>>>>> katam al-quran in 1 month
>>>> qiam xtinggal...
>>>>> bangun sediakan sahur setiap pagi...
>>>>> juadah berbuka pun sama....

i'e do that because i feel something for this year...aritu g interiew...dah dapat keja tu tapi rase cm berat je nak gie...sampai maigran menyerang...ta payah cakap lah betapa teruknye kena waktu...sampai termuntah2 beberapa kali...maknenyer dah teruk sangat lah tu...my mum said "jangan fikir sangat....gie je"...bukan aku fikir sangat tapi kenapa ntah....setelah 7 tahun nielah puasa 1st aku ngan family...aku dah merancang macam for thiz year bila dapat keja tu aku dah fikir macam2...

aku pun dapat rase ramadhan nie terasa lain bagi aku...apekah ini ramadhan yang terakhir buat aku???layakkah aku???hurmmmm,"Ya Allah aku mohon padaMu...ampunkalah segala dosa2 ku...kisah2 silam ku...segala dosa kedua ibu bapa ku...sanak saudara ku,kaum kerabatku...sahabatku....guru2 ku serta muslimin muslimat sama ada masih hidup atau yang sudah meninggal dunia...kekalkan nikmat iman dan islam ini selamanya Ya Allah..."

aminn!~
write off!!!~

Comments

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~