Babi

::: Bismillahirrahmanirrahim :::
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::


Hai!~ rasanya macam lama gila dah aku xreview buku. dulu suka sebab suka cerita balik apa yang dah kita baca and pendapat kita pasal buku tu.
aku nie memang suka beli buku tapi kadang nak ambil mood membaca tu. fuhhhh!~ jenuh jugak kadang makan masa berbulan nak seru kembali jalan pulang.
tapi kalau dah kembali jalan pulang. mak aku pun boleh nangis tengok aku beli buku and baca kesemua buku tuh.
confirm!~ duduk dalam gua dua hari dua malam pun xkan sedar.

ehsan google


jugdement aku pada luaran memang nombor satu. persepsi pertama bila terpandang wajah.
eh. itu perkara biasa. semua pun buat kan.
bila tengok tajuk tu.
what? apa nak cerita pasal binatang haram nie.
apekejadah xde tajuk lain ke nak bagi.
Babi jugak yang dapat judul buku tu.
tapi.....
itulah orang kata

"don't judge a book by its cover"

jenis aku ni pulak xboleh orang kata buku tu best.
serius aku macam panas xsenang duduk.
perasaan membuak nak tahu tu semakin membuak-buak.
sebab tu terbeli.
lama dah aku dok usyar benda nie.
lama sangat.
nak tahu apa apa yang si Azwar ni nak ketengahkan pasal BABI.

Korang patut baca buku nie sebab dia bagi pengajaran pada kita.
serius benda nie bagi pengajaran pada aku.
tanggungjawab seorang anak kepada orang tuanya walaupun anak tu dilayan buruk.
dia sanggup buat apa saja untuk mak yang jaga dia.
dia terima apa saje yang keluar dari mulut mak dia tentang dia.
dia xpernah melawan kata.

suatu hari mak dia bertukar menjadi seekor babi sebab suka berzina.
sebab mak dia nie gro.
and jadi mak ayam.
tapi dia tetap anggap itu adalah mak dia.
memang mak dia pun.
hahahhaaa

pendapat aku, siapa pun ibubapa kita. jahat macam mana pun depa kat dunia.
apa pun masyarakat akan cakap pasal mak ayah kita.
kita kena tetap hormat.
kita patut doakan.


ehsan google


dan SAKA ni pulak kesinambungan daripada BABI.
so, memang kena baca dua-dua baru akan faham keseluruhan cerita.
tapi memang best.
sebab dia bawa unsur keagamaan dalam konsep indie.
eh.
memang kena bacalah.
sebab mak aku pun dah terjebak baca!


Comments

Popular posts from this blog

Pulau Perhentian 2!~

Rasa Kecewa yang Diberi

Pulau Perhentian 1!~