Ini Kisah Gambar

I::: Bismillahirrahmanirrahim :::
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::


Haiiii!~ tajuk kau bukan main lagi. aku selalu suka blogwalking jerk kat memana blog yang aku rasa seronok tapi yelah bukan hari2 pun orang akan update blog kan. 
aku pun susah nak update blog. sebab kekadang tu idea mari dah. bile start nak menulis tu. aiyooooo!~
sengaja dia nak melarikan diri dari dunia nyata.
tengok orang tulis blog. seronok je lagi2 part yang banyak gambar.
eh. sebab sekarang aku memang tengah jatuh cinta dengan gambar-gambar yang cantik.


bukan setakat dari potogeraper.
tp dari orang biasa yang ada talent amik gambar cecantik.
sampai aku selalu terlintas.
'kenapa gambar-gambar aku xcantik macam yang dieorang amik pun'


serious i is sad weyh.
lagi2 yang amik gambar pemandangan,
laut
gunung
langit
hujan
matahari
bulan.
kecintaan yang sangat tegar pada alam.
tapi yang sedihnya aku xpandai nak snap the momento yg cantik.
sampai pujuk hati
'tengok secara semulajadi jelah. cantik semulajadi'


pernah satu hari tu dalam perjalanan nak gie ajar mengaji.
selalunya aku akan bertolak malam dalam lepas maghrib.
sejak maghrib masuk lambat ni.
balik kerja terus berdesup gie kota damansara.
lepas keluar exit kota
kau akan nampak memang terpampang matahari yang sempurna bulat bersedia untuk terbenam.
diikuti warna senja.
dengan beberapa ton warna senja.


sekarang pun aku dah terbayangkan kecantikan warna dia.
memang superb cantik sampai aku nangis.
"Ya Allah, cantiknya. subhanallah."
kalau ikutkan hati memang nak berhenti betul2 tengah jalan nak snap the sweet momento.
tapi memang xpernah dapatlah.
kalau berani nak kena sembur, boleh je buat.


aku paling suka tengok langit.
langit yang berdiri teguh tanpa tiang yang sering bertukar warna mengikut aturanNya.
kadang gelap.


kadang terang.
kadang warna jingga
kadang warna biru.
kadang kelabu.

paling jatuh cinta dengan langit.
itu yang terpaling suka lah.


banyak je lagi benda yang aku suka.
semua pasal gambar aku suka.
gambar dari tangan orang yg berseni.
'kenapalah aku xde bakat macam dieorang amik gambar cantik2'



selalu cakap macam tuh.
jeles tau dengan gambar dioerang yang macam tu.
jeles
jeles
jeles.


tetibe macam rasa nak short escape pulak minggu nie sebab nak amik gambar cecantik.
minggu depan confirm xboleh.
minggu nie lagi xboleh.
haishh. sebab tu xsuka merancang. suka pergi main aci redah. baru rare.
eh bukan setakat rare.
baru jalan!~


Comments

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~