Family and Family

::: Bismillahirrahmanirrahim :::
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::


Salam Rabu!~

Alhamdulillah dipermudahkan perjumpaan antara kami dan keluarga.
rasa macam semua dalam mimpi.
i cant believe im getting married soon.
not really soon.
rasa masih di awang-awangan lagi.
cant believe Allah permudahkan untuk semua perjalanan.
betul apa yang orang kata

" bila tiba masanya, semua akan jadi mudah je dan smooth"

benda ni berlaku terlalu pantas.
kami macam baru merancang, tapi sesungguhnya perancangan Allah itu adalah yang paling terbaik sekali.
aku rasa dia belum ada perancangan untuk bawa aku jumpa parents dia dalam masa terdekat.
mungkin dia nak jumpa parents aku dulu.

last Saturday on 17 August 2019, aku keluar dengan dia after 2 weeks tak jumpa.
tapi just keluar lunch sekejap sebab nak tengok bola katanya.

"kalau kita tunang 28/12/2019 boleh?"

"haaa? betul ke ni? serious? i tak kisah. i ikut je you"

"ya betul."

"maknanya you memang dah decide tarikh masa cakap kat mama you?"

"aar dah siap bagi tarikh"

masa hantar dia balik rumah, suddenly terkantoi dengan his siblings kat depan rumah.
dieorang dok melambai-lambai tapi aku masih malu2 lagi.
masa betul-betul dieorang nak keluar baru aku lambai.

"boleh you sampaikan pada parents you? okay kan kalau i tak datang jumpa cakap sendiri?"

"nanti i sampaikan"

lepas berbincang dengan my mum through phone call.
the next day i got a msg

"abah tak bagi balik sama tak manis balik jauh-jauh berdua. next week mama and abah datang kl jumpa"

"okay nanti sampaikan"


then hari selasa 20/08/2019

"boleh tak jumaat or sabtu i bawak you jumpa parents i. ada benda i nak bincang. pasal kerja dan masa depan."

"seriousnya bunyi. you dah bersedia ke?"

"insyaa Allah i bersedia if you pun bersedia"

"insyaa Allah i pun bersedia"

alhamdulillah everything memang dipermudahkan.
walaupun ada cabarannya.
Allah beri satu demi satu berita.
satu persatu Allah hadiahkan tatkala kami bersedia.

on Tuesday 20/08/2019
He got a new Job as pegawai mara.
alhamdulillah rezeki kami.

he talk to me personally infront of his eyes.
ada hikmah juga my first meeting dengan family dia tak jadi.
Indeed, Allah is The Best Planner ever.
He knows apa yang aku akan rasa. He knows me well.
aku memang tak bersedia dengan berita sebegini rupa.
kalau dalam semenanjung, aku bersedia kalau kena pjj.
aku tak bersedia untuk pjj antara dua benua

"our future sayang. but cuba you tengok dia tempatkan i kat mana"

"....."

"jangan sedih yea"

i dont know how to react. speechless, clueless.
everything is less.
bersedia atau tidak bersedia. aku kena sedia.
bukan aku tak boleh nak terima berita tersebut cuma everything comes in one time. 
everything kena fikir.
dan aku terlalu fikir sebenarnya.

aku lebih kepada trauma.
serius trauma.

24/08/2019



my first and very first experience meet my future in laws.
i dont have any experience before.
alhamdulillah this is the first and last.
Thank you Allah, You spend this all over the years.
terharu dengan penerimaan dan keterbukaan family.
syukur!
the rest is history.

satu persatu doa aku Allah kabulkan.
Allah berikan.
terharu dan bersyukur.
apa lagi kesempurnaan yang aku mahu?
baru diuji dengan jarak, aku dah bersedih tak tentu hala.


26/08/2019

mama and abah datang untuk jumpa dia.
alhamdulillah.
everything is okay.
bersyukur!

alhamdulillah dengan penerimaan dua buah keluarga.
tak pernah memilih siapa pun antara kami.
terima seadanya.
menyambut dengan dua tangan yang terbuka.

Ya Allah terharunya aku.
serius terharu.
semuanya dipermudahkan.
Terima kasih Allah.

semoga kebaikan-kebaikan seisi dunia dikembalikan juga kepada mereka.


"nana, semua ini rezeki kau orang. bersyukur. bila dia beritahu je kau semua berjalan dengan lancar. suddenly dia dapat tawaran kerja walaupun jauh tapi kau kena fikir masa depan kau"

"dia dapat kerja yang baik nana. ingat semuaa orang akan dapat peluang yang macam ni ke? redho jelah nana kalau kena berjauhan pun"

"macam mana? nana okay amir kena hantar jauh ke sabah sana?"

"saya redho"

"redho takpe nana, jangan terlalu pasrah yea. beza tu"


Terima kasih!

Comments

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~