Jaga Hati!~

::: Bismillahirrahmanirrahim :::
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::


Salam Selasa!~
today is tuesday blues sebab hari pertama kerja.
gitulah bila hari first kerja.
sementara tunggu masa nak balik, saja menjengah sebab rasa nak cerita something.


im not the one yang selalu menjaga hati.
sometime aku boleh je tweet lagi tentang Anas.
sedangkan aku dah move on sampai aku kena tegur dengan kawan aku.
mungkin bagi kita, benda tu biasa.
sebab dah tiada perasaan tapi bukan orang yang membaca.
kemudian, aku terfikir

'what if, dia baca tweet aku masih lagi cerita tentang Anas sedangkan dia tak pernah langsung cerita pasal Phya.'

start from that aku tak pernah mention lagi pasal Anas.
should be just let him gone. 
if dia whatsapp, mungkin layan je macam kawan.

ntah lah since aku bersama dengan dia ni.
dugaan orang-orang lain yang dah tinggalkan aku, semua datang balik.
most of them datang balik.
sampai aku pernah cakap dengan salah sorang

"saya ada benda nak beritahu ni. saya minta maaf, waktu awak ada gf saya tak pernah sekali datang kacau kan? saya harap awak faham. dan saya tak suka kalau tunang saya berhubung dengan perempuan lain hari-hari macam ni. so, kalau saya taknak tunang saya buat benda yang saya tak suka, saya kena buat benda yang sama. saya harap awak faham"

"saya minta maaf kalau kedatangan saya ni mengganggu hidup awak. saya datang cuma nak minta maaf. harap awak dapat maafkan kesilapan saya yang lepas"

sebenarnya pasal benda ni, buat aku gaduh besar. sampai aku terasa sampai takde rasa.
then aku dapat ws

"boleh i tanya?"

"tanyalah"

"you still sayang i lagi tak?"

" you nak end the relationship?"

"tak bermakna sampai nak end the relationship. i sayang you. i really do"

"what should i do expect from the question before?"

okay the rest is history. hahahhaa


macam-macam jenis manusia.
siap whatsapp tiba-tiba

"awak jom kahwin"

how should i react?
then, aku susah dah nak percaya bila orang ajak kahwin tiba-tiba ni sebab mesti ada something wrong somewhere.
baru lepas clash or e.t.c.
aku still baik dengan budak tu, siap nak offer kawan aku.
bila dah bagi ig kawan aku, aku tanya dia boleh ke nak ke next stage, means untuk mula msg.

"maaflah awak. sy busy nak fikir-fikir pasal cinta and nak kenal dengan orang. terlalu busy dengan kerja. saya belum bersedia. "

hampeh tau lelaki macam ni. cerita bukan main lagi lepas aku beritahu aku dah berpunya lepas dia keep ajak kahwin. dah laaa ajak macam main-main.
annoying!

"cepat-cepatlah awak ajak kawen bf tu. nak tunggu bila lagi. xkan nak tunggu lama-lama. kalau saya dah jumpa xnak tunggu lama-lama, bulan 12 ni terus nak nikah."

"ingat aku akan cair dengan kau and akan tinggalkan bf aku sesuka hati and pilih kau yang tak tahu lagi macam mana layanan kau kat aku?"
*dalam hati jelah berani*

semua benda memang aku akan cerita sebab aku nak semua benda dia cerita.
tanpa tinggal sebutir, then kena mula dulu.
sebab aku percaya dengan komunikasi dua hala.
komusikasi sangat penting dalam satu hubungan.
yelah, pengalaman memberi pengajaran kan.

sampailah suatu hari sebelum raya haji haritu
aku dapat statement ni.

"you, jaga hati yea"

terasa jugalah aku sebab selalu melayan.
lepas sorang, sorang yang datang.
bukan nak kata hot, tapi salah diri sendiri yang tak pandai nak tepis.
cuba kalau pasangan yang buat, comfirm berdrama 7 hari 7 malam tanpa henti.

aku terdiam, terkesima sebentar.
tersedar diri juga.
aku try dah untuk kurangkan dan kalau boleh takde langsung.

insyaa Allah, cuba untuk menjaga hati sebaiknya.
setelah memilih dan dia adalah orang yang terpilih, memang dia adalah orang yang betul-betul aku pilih.
semoga Allah jaga hati kita, sentiasa dan hingga keakhirnya.
terima kasih yang memberi teguran.
sometime, aku ni terlalu alpa dan leka.
terima kasih sangat-sangat.

doakan our next stage dipermudahkan.
insyaa Allah, its coming soon not really soon. 

Comments

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~