Argan Oil - La Argania

::: Bismillahirrahmanirrahim :::
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::



Salam Khamis!~
seminggu sekali baru mampu nak menulis.
jadilah. ada juga wakil untuk bulan April ni.
kalau tiba musim rajin bukan main!~


aku pernah melalui fasa muka breakout.
aku pernah bercerita juga sebelum ni.

boleh klik di link dibawah!~

apa penjagaan yang aku ambil.
rutin harian sebelum pergi kerja.
itu jelah yang paling rajin.



Alhamdulillah setelah 4 bulan aku amalkan Argan Oil La Argania, kulit semakin okey.
dan aku berpuas hati.
aku ni agak memilih bila berkaitan dengan kulit muka sebab jenis malas sikit nak jaga sangat.
jenis ikut mood sikit nak pelihara.
bila dah teruk, teruk juga hati aku.

kebaikan argan oil.
boleh rujuk pada gambar ni!~


tidak perlu risau kerana La Argania adalah bahan organik.
dan semula jadi.
paling-paling penting.
aku suka tekstur dan bau wangi La Argania.
sangat suka.
cepat meresap dan tidak terlalu berminyak.
itu penting bagi muka yang berminyak macam aku nie.

sesuai untuk semua jenis kulit.
jika kulit kering, disyorkan untuk memakai dengan lebih kerap supaya muka akan lebih lembab.
tambahan untuk mereka yang bekerja di dalam aircond.
amat disyorkan.
sebab muka mudah kering.
yang paling penting pagi dan malam.

jika kulit berminyak, macam aku akan pakai pagi sahaja untuk mengekalkan tekstur makeup dari pagi sehingga ke tengahari sebelum solat zuhur.
itu amat penting untuk kulit berminyak.
sebab kebiasaanya jam 10 pagi atau lepas 2 3 jam, segala makeup akan diserap oleh minyak.
ini apa yang aku alami.
setiap orang bebeza.
kenal pasti kulit kita bagaimana.



kulit combination, lebih kurang macam macam kulit berminyak cuma sesetengah tempat saja yang berminyak.
terutama di bahagian T-zone.
boleh pakai macam aku pakai.
waktu pagi.
kalau rajin, pakai waktu malam sebelum tidur.

Kandungan Nutrisi yang ada pada La Argania

Tocopherols (vitamin E), phenols, carotenes, squalene, fatty acids, caffeic acid, oleuropein, vanillic acid, tyrosol, catechol, resorcinol, epicatechin dan catechin.


selain daripada untuk kebaikan muka, banyak lagi kebaikan La Argania.
antaranya adalah:

👍🏻Menyembuhkan Penyakit Kulit.
👄Mengurangkan Penuaan Pra-Matang.
🛡Melindungi kulit daripada kerosakan.
🔬Anti-Radang.
💅🏻Menguatkan kuku.
💋Membaikpulih dan melembutkan rupa kulit.
💇🏻 mengurangkan keguguran rambut
🙎merawat masalah jerawat dan jeragat
👄 sebagai pelembap bibir
👸🏼 sebagai base make up dan juga makeup remover

alhamdulillah, jerawat sekarang semakin berkurang dan malu-malu untuk tumbuh.
bekas-bekas jerawat yang seperti kolam dan kawah itu juga semakin berkurangan.
cuma, kita perlu sabar.

bak kata kawan aku

"kau nak dapat kawah pun makan masa bertahun-tahun, xkan nak hilangkan kawah dalam masa sebulan."

aku juga letak dalam shampoo ditambah dengan garam.
bagus untuk melebatkan dan kelembutan rambut.
habiskan perapi yang ada, lepas ni xpayah beli perapi dah.
keguguran rambut juga semakin berkurangan.
cuma, elakkan stress yang terlampau.

aku jarang sebarkan kebaikan sesuatu produk kalau tak berkesan pada aku.
sebab aku tahu ia berhasil, apa salahnya kita cuba kongsikan untuk kebaikan orang lain pula.
kan?

ramai yang dah cuba untuk kebaikan mereka.








jika berminat La Argania.
boleh hubungi di 0172309120

Sebotol RM39 tidak termasuk wang pos.



Terima kasih!~

Comments

Popular posts from this blog

Rasa Kecewa yang Diberi

Three of Us

Isu Agoda