Kau Pinangku Dengan Bismillah!~

::: Bismillahirrahmanirrahim :::
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::

yeahhhh!~secara officially dah terpost pon benda alah nieh...alhamdulillah...walaupun berlapuk dah simpan...




tajuk semestinya gempak...:) kite tengok samaada cerita adakah segempak tajuk?adakah ia memang gempak...tapi macam terasa sedih lah pulak nak mulakan...hukhukhuk poyozzz je tau minah nieh...memula maaf dihulur kerana baru sempat nak menghapdate...tunggu masa yang sesuai gitu...ini pun berminggu2 jenuh memikirkan idea...samaada nak buat ataupun tidak...

mama dan abah memang xkan pernah menghalang semua keputusan anak2 kalau itu adalah yang terbaik buat mereka...kalau mereka rasa xsesuai mereka akan cakap....tapi abah lebih suka menggunakan orang tengah...maksudnya antara mama dan kami...:)

Tanpa disangka abah pun setuju...tapi mama macam susah nak lepaskan...biasalah naluri seorang ibu tukan kuat...tapi seorang isteri biasanya akan mematuhi segala keputusan suami selagi ia tidak membatasi syara'...eceeehhhhhhh!~

sebelum nie memang ada menolak pinangan...bukan bererti tidak suka...harap maaf pada pihak yang berkenaan...bukan bongkak mahupun riak tapi mungkin ini takdir yang ditulis Allah buat kita...
ceeewwwaaaaahhh!~ayat giler jiwang karat ngko!~

tapi ape yang aku rasa mengapa terlalu cepat?terasa sangat cepat...terasa sangat singkat masa dengan mereka...sedih!~pasti sedih...bersediakah aku dengan status yang baru?Allahuakbar!~ 
"Allah, aku mohon semoga kedua ibubapaku redha atas pilihan ini dan semoga Engkau juga redha atas keredhaan mereka Ya Allah"
dap dip dup!~pasti berdegup kencang kan...mane taknya...


kalau ikutkan hati memey lah rasa macam nak batalkan jerk...tak mau ...tak mau...ta mau....tapi apa nak buat...andai ini rezeki yang Allah beri...dan ini adalah masa yang ditunggu2 selama ini...terima sajalah pinangannya....kalau x sampai bile lagi nak tunggu?kalaunak tunggu yang disuka...sampai bila?xsemestinya yang disukai itu akan meminang kita...


kalau dulu2 bersama sahabat2 Pepias...mereka acapkali berkata "bersedia dalam keadaan xbersedia"...bersediakah bertukar status?andai pertukaran itu semudah tanggungjawabnya...memang mudah!~

tempoh yang diberi memanglah singkat...tapi apakan daya haruslah juga bersedia andai ini pilihannya...dan  orang tua pula sudah bersetuju...apa yang penting bagiku adalah keredhaan mereka sentiasa mengiringi kehidupan ini...keredhaan mereka adalah keredhaan Allah...Allahurabbi!~

terimakasih kerana memilih tanpa memandang pelajaran yang ntah seberapa inih...terima kasih menerima bukan memandang keelokan paras rupa tapi keupayaan ku...terima kasih....



KOLEJ UNIVERSITI ISLAM ANTARABANGSA SELANGOR atas pinangan untuk aku meneruskan pelajaran bacc in account...berdebau ngko!~ serius dap dip dup jer beberapa hari sebelum bertolak...Allah pegang hati ini untuk menggapai cintaMu...aku tahu ini tempat terbaik buat aku...persekitaran yang baik untuk jiwaku...

kalau ikutkan hati nak je clash dengan 'pembuat2 masalah hati dengan aku nieh'...tapi....ntah lah..Allah tahu siapa,sedangkan aku tidak tahu siapa...mohonku seperti bermimpi dijabal rahmah sedang berdoa tentang doa ini sambil menangis hiba...
"Ya Allah,Engkau tahu siapa yang terbaik buat diri ini sedangkan aku tidak tahu Ya Allah...maka Engkau dekatkanlah kami dengan caraMu yang sebaik-baiknya agar kami tidak melanggari segala syariatMu...mohonku agar bakal imamku kelak mampu mendidik kami menjadi acuan Alquran...kekalkan cinta kami hanya keranaMu hingga ke syurga Ya Allah"
motif : 'bercinta sampai syurga!~


# gempak x gempak?!~tettttttttttttt!~ kini bermula kehidupan sebagai seorang pelajar lagi...

Comments

Popular posts from this blog

Selamat Hari Tua Akak!~

Selamat Hari Graduasi!~

Eh Penang 2!~