Its Random

::: Bismillahirrahmanirrahim :::
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::


15.12.2016

ayuhlah melayan random ape yang hado.
xsemua cerita mampu nak cerita.
kebanyakannya memang edisi throwback jelah.

ni memang fresh.
malam tadi punya cerita.
actually kiteorang gie belanja barang dapur.
housemate aku si mijah tu lapar.
ada satu kedai baru memang exclusive. memula macam takut nak masuk.
yelah takut mahal kan.
kebetulan lalu owner tu lepak kat luar kedai. then dia bagi menu. sama je harga dengan kedai lai cuma kedai ni memang nampak lawa sangat.
sedap!
cuma aku xbrapa minat sebenarnya kungfu ni. cuma suka mee yang disalut dengan telur tu jer.
mee kt sini mmg sedap sbb macam disalut one by one.
rangup diluar, lembut didalam.


sebelum gie jerantut, gie kenduri kawen orang lain dulu.
singgah nak makan je sebenarnya.
sementara orang nikah kat sebelah.
kiteorang bergambar kat sebelah.
bukan main susah benor lafaz dia

"aku terima nikah fulanah binti fulan dengan mas kahwin berupa seutas rantai yang bernilai rm900 tunai"

fuhhhh!~
dua kali lafaz jugak xsilap aku.



lama betul xjogging.
seronok petang2 layan perasaan kat sini.
masa ni aku memang serabut sangat dengan masalah hati aku.
kawan aku sampai perasan. aku rasa dah sedaya habis yang baik dah aku simpan.
bila time dah nak maghrib tu aku suka amk gambar.
layan moment2 matahari nak terbenam.
waktu nie pun masih ade je yang jogging.



aku xsangka konvo kali ni ramai betul yang bagi aku hadiah.
padahal dulu aku bagi kad ucapan je kat dieorang.
cuma ade laaa beberapa yang xbagi.
bukan mengharap. sedih sebab kebanyakan yang bagi adalah orang yang aku xbagi hadiah.
sobsobsob
macehhhh!~


memang semua orang tahu yang aku memang suka makan.
hahahaha
apa je yang aku xajar dieorang makan.
sebab aku memang pemakan.
time lama dah nie.
saja nak try pie boat noodle.
nak teman si mak buyung tu lah. last2 die yang lambat datang.
naseb baik lah aku gie dengan kengkawan aku.
and kebetulan memang hana datang ioi.
then, sekali harung jelah makan sama.


xingat apa nama makanan nie.
serius konyang giler makan nie.
memula macam alamk kenapa nampak macam sikit je nie.
sekali dah makan memang sampai sengkak perut.
xhabis rasanya.
nie kat cafe bawah ofis je.


buku dan nana memang xdapat nak dipisahkan.
bile time mood nak beli buku, memang sekali banyak aku borong.
bile time mood nak membaca, memang berlumba2 nak membaca.
time time mood semua tu xda.
pandang pun xmau laaa weyh.


nie pun gambar dah lama.
masa ni nak sambut farewell kawan baik aku kat ofis tu.
die nak berhenti keja sebab kawin.
tapi aku teringat satu ayat partner boss aku 

"saya ada merancang you and erna buat kerja untuk apa, tapi i xsangka erna berhenti kerja sebab nak kawen."

dia ingat kiteorang ni robot ke xde hati dan perasaan yang dia boleh nak atur2. dan dia xtahu ke semua tu perancangan Allah. haishhh aku memang xboleh betul ngam dengan dia.


letak banyak gambar2 lama ni sebab konon nak terobak cikit zaman pernah susut musut dulu.
belum pernah kurus cuma pernah susut.
best sebab gambar nampak kurus sikit.
kahkahkahkah
padahal depan2 tetap gemuk gedempol.
sebab tu sampai sekarang xde orang yang nak lagi.
sampai sekarang xde orang nak datang meminang.
sendu!



putri.....
tipu lah kalau xrindu putri.
kalau x sekarang mesti puteri dah besar kan.
sedangkan puteri makcik aku pun dah besar, lincah sekarang. lagikan putri ni.
makcik aku bagi nama puteri tu pun sebab perangai sejibik dengan putri.


okeylah.
got to go!~

Terima kasih.


Comments

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~