kepulangan yang dinanti

Bismillahirrahmanirrahim:::Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang:::
macam nielah kalo dah update terasa hari2 nak update...sebab terlampau rindu sgt untuk bermadah helah....:-) last saturday went to kg...memule balek umah embah....kat situ ade cik pah and cik peah...maksudnye the whole of their family....pandang muka cik peah pucat sgt...mata kuyu....macam sediu sgt....mama kate mane x sedih...die kan dok satu rumah dgn embah...."embah...kami semua rindu embah":-( xlame kami sampai cikpah nak balik...die xtungguwak midah balik malam nanti sbb kat umah ade tetamu(bakal menantu tu...:-)) kami tengok aase cik pah nak balik...fie ckp nk dtg rumah wak midah sebab nak peluk wak midah erat...:-( bulu roma dh meremang....tanda nak lelehler tu...hukhukhuk kami sambung borak2 lagi....after maghrib kami gie umah wak midah...malam tu ade majlis kesyukuran cikit...anak2 die buat...tunggu punye tunggu sampai kol 9...ade 3 kereta yg pergi amik wak midah...cekgu linda bukakkn pintu untuk wak midah...lambat sgt die turun...nak cecah tanah...xcecah2....turun je die teruz peluk mama....die nagis..."num....mak xbalek num...mak xbalek...nanty dieorang semua marah aq num...mak xbalek..." "tape...tape....kite redha kan je mak kat sane..." suami die dh panggil nak buat solat sunat syukur k at luar rumah...kami semua berkumpul depan rumah...peluk2...salam2....xlame lepas tu ade beg turun dari keta pakcik....wheel chair...beg roda...beg baju...mama tetibe pegang tangan sy "nana...beg eembah balik..."..."tape...sabar ae...insyaAllah xde pape..." mase kat dalam umah. masuk2 je wak subiran mula cerita what happen with my embah..."mak kat sane mase tgh buat umrah sihat....kat madinah sejuk...takde pape...kt mekah panas...aq nie pon batuk jer...mase nak balik...embah dhmam...embahnya dah kejang semua badan...dah bace2 kan yassin juga...dah bg minum air....tapi xde perubahan...bawak g hospital...tu yg beli wheel chair...pastu kat sane ddah pasang wayar badan..."...kemudian wak midah sambung..."aq dah cakp dah dengan mak...mak...bertahan ye mak ye...esok je tgl...kite nak balik dah...tapimak sendiri yg cakap...aq xbleh...kakiku. xbleh gerak nie...aq xboleh balek..." dah menangis2 die cerite...yg dgr pun sayu larh...semua nanges...mase tu dh ramai gaks yg dtg...semua adek beradik mama dtg kecuali sorg je pakcik kat kota tinggi...(ade mslh ler kuts) xlame pastu wak suruh yassin reramai...pastu ade jamuan cecikits...memuler xbercadang untuk tido situ pon...then,kazen dtg (geng abah tu)....tu yg tido situ....hukhukhuk. bersabarlah...Allah itu menurunkan ujian dan dia jugalah memberikan hikmahnya...tugas kitehanya meminta...itu tanda Dia rindukan rayuan kite yg meminta...Dia juga memberi apa yang kite perluka.n..Allah Engkau Maha BesarYa Allah...aku mohon apa yg terbaik untuk org yg aq sayang supiah binti salijan...aminnn... qistina dah meracau2 cakap sengsorang...sebab die selalu teman embah gie kebun..."kenapa embah xbalek...wak kn dah balek...embah tau tak adek nak embah..." kalau kite as her mum musti sebakkan???..saya yg dgr pon dah leleh...mak die dah laa sedih...tamah anak die jadi macam tu...hukhukhuk mase wak balik aritu die tny mak die..."mane embah nie xbalek2...wak kan dah balek tu..." "ibu,jums laaa kite amek embah kat tempat masjid yg aritu (tempat mase hantar nak p umrah)...embah dh balek laa nie ibu....huhukhuk sebak je dgr...embah....please be strong ye...kami kat sinie semua sayang embah...Ya Allah bantu keluarga kami...kami tahu usaha kami ini sedikit...terimalah usaha ini Ya Allah...

Comments

Popular posts from this blog

Selamat Hari Tua Akak!~

Selamat Hari Graduasi!~

Eh Penang 2!~