Bila Marah..

::: Bismillahirrahmanirrahim :::
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::


hamboih mokcik!~
tajuk hot gitu...
huhuhuhuhuhu

hurmmm,dulu my bestie pernah tanya...
masa tu saya ternampak dia tengah nangis depan pintu bilik study...
tanya kat die "kenapa nie sheila?"
die xnak cakap...
xlame pastu die come to me...
dia tanya...
"pernah x rase marah sangat sampai nangis?"
masa tu xde lah nak ingat sangat benda tu...
juz,kalau marah tu marah la...
xde lah geram sangat sampai nak ternangis...


dia cakap..
dia xpandai nak marah orang...
dia xmampu nak tegur orang sangat kalau salah...
bile dia marah...
bile die geram...
dia akan nangis...

after that, i realize...
saya pun mungkin begitu juga kot orangnya...

bila saya marah...
tapi xla selalu sangat pon marah...
just tegas dan garang...
bila marah...
bila geram...
dah terkumpul jadi satu...
dah penat sangat nak tanggung...

ade perkara yang menjadi habit...
masuk bilik air...
hidupkan air...
nangis!~
tu jerk my solution...
lagi2 bila hati panas...
cool x?!~
hehehehhee

setiap orang ade cara tersendiri untuk selesaikan...
setiap masalah mereka...
dan saya pun ade cara tersendiri...
dan itulah cara saya...
kadang ade orang akan lega bila luahkan kat someone else...
kadang mereka hanya menyimpan...
bile dah xdapat nak bendung...
umpama awan yang mendung...
lepaskan dengan cara 'hujan'...

xkira berkaitan masalah hati, keluarga atau kehidupan sekeliling...
saya hanya akan beritahu bila saya dah lupa...
lupa untuk saket hati tentangnya...
lagi2 pasal tetttttt...
hurmmmmmmmmmm...
xmau cakap lah...
pen off!~

# sat lagi nak masuk cerpen yang belum ade penghujung!~xtau ape kesudahannya...macam mane ntah...


Comments

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~