The Best Product

::: Bismillahirrahmanirrahim :::
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :::



Bila nak mulakan bisnes buat aku jadi keliru which product is the best untuk aku buat bisnes.
dah lama sangat bermain dikepala.
tapi hati masih berat nak lakukan.
haishhhh.



kawan aku ada tawarkan pakej2 pelancongan dia.
aku jadi agent untuk pakej die.
macam seronok.
bila aku tanya pandangan kawan-kawan aku.
semua negatif kawan aku join venture yang ni.
aku suka sebab aku sukakan nature.
sebab tu aku rasa nak buat pakej nie.


produk kecantikan yang mana aku sendiri pakai.
bagi kesan yang positif kat aku.
sebab tu aku nak jual sebab aku adalah testimoni yang berjaya.
dan aku rasa okey je kalau aku jual benda nie.
sementara nak kumpul duit untuk produk sendiri.
cita-cita dan impian tu kena ada.



Fame Cosmetic.
lipstik nie pun sebenarnya bawah kendalian orang yang sama dengan produk kecantikan tu.
aku pun macam nak join venture sebab sekarang dieorang tengah all out.



xlama lagi akan ada produk baru.
thats why aku macam nak try jugak.

makanan ni pulak produk aku sendiri which is aku yang kena buat.
aku bercadang nak buat kek melty tu tapi kena kurangkan sikit manis.
and ade lagi satu kek lava cheese berhantu. 


tapi ni kena try dulu.
lagipun kek ni tengah viral sekarang nie.
tu yang macam berkobar nak buat tu.
hahahahhaa
melty tu lama dah tapi xramai sangat yang kenal.



sebab aku pernah buat. xramai yang tahu.
sedap. tapi yang xberapa nak tahan adalah bahan die terlalu mahal.

kain songket sarawak nie plak dah lama duk terperam dalam bilik aku tu.
aku xtahu kenapa aku terlalu malas nak edit gambar.



nak pandang kain tu pun aku jadi menyampah.
bisnes nie kongsi aku n kawan aku.
ingatkan nak teruskan je bisnes ni tapi ntah lah. 
kalau yang tiga tu berat. bisnes ni lagi buat aku berat hati sangat.
pandang pun xnak je rasanya.
menyampah sangat.

setakat ni itulah antara 4 benda yang aku terfikir2 sampai sekarang dari dulu lagi.
geram betul aku.
macam ade benda yang menghalang untuk aku buat.
benda tu adalah side negatif aku sendiri.
menyampah kadang aku.

sebelum nie ada je bisnes yang aku buat.
aku tolong2 mak aku buat.
tapi pun xbertahan lama sangat.



dan pemikiran negatif aku tu buat aku menyampah sangat.
aku terlalu fikir ape yang orang akan fikir pasal aku.

"budak ni bisnes ni plak. macam2. semua benda die nak jual."


kalau lah pemikiran aku boleh jadi macam abah kan senang.
xpayah nak fikir sangat pasal orang lain.

"biarlah ape aku nak jual. xkisah ape orang nak cakap. bukan orang yang kasi aku duit. yang susah aku yang senang nanti pun aku."

doakanlah aku supaya bertemu dengan jalan penyelesaiannya.
sebab nak kumpul duit buat sambung belajar.
inshaa Allah.

okeylah.
got to go.

Terima kasih!

Comments

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~