Bukan Perjalanan Mudah 4!~

::: Bismillahirrahmanirrahim :::
::: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Pemurah :::


Salam Selasa!~
aku nak cepat-cepat habiskan entry nie.
bosan pulak aku rasa. dah laaa xde gambar pun.
hahahaha


semakin lama pelajaran yang kita belajar semakin susah.
masa diploma aku rasa memang aku xcukup ilmu untuk aku kerja.
thats why aku kena sambung degree.
sebab aku nak ilmu in accounting.
aku nak tahu apa lagi yang aku xtahu.
sebab aku rasa aku masih belum faham konsep.
serious.
i really dont know the concepts.
masa diploma even pernah laa jugak pelajar yg xberapa pandai macam aku ni dapat dekan around 2 kali.
first masa sem 2 and masa sem last.
alhamdulillah.
tapi itu semua aku hafal konsep.
aku xfaham konsep.
aku still xtahu debit and credit sesuatu entry.
ape konsep expenses.
debit atau kredit.
konsep sesuatu entry tu berlaku, mana nak letak.

bila masuk degree, aku terkesan dengan yang lecturer aku cakap.
dari diploma memang aku tahu die memang garang giler.
xberani kalau ponteng kelas dia.
satu kelas kena marah.
orang yang pandai xlah terasa.
orang yang xpandai macam aku ni memang lah terasa gile babeng.

"awak ni dah degree, xkan lah konsep debit and credit masih awak xtahu"

lepas je kena ayat macam tu. lepas kelas aku terus gie library.
pinjam buku.
balik kelas hari-hari aku belajar balik konsep debit dan kredit.
satu per satu aku study sendiri balik.
terus terasa bodohnya laaahaaiiii aku nieh.
sedihhhhh!~

masa sem dua, aku tension sampai aku rasa nak berhenti belajar.
sebab yang x munasabah je pun.
aku xdapat jawab soalan latihan yang lecturer bagi.
xdapat nak selesaikan sampai habis.
konsep puan tu kalau dia bagi latihan kena buat sama-sama kat dalam kelas.
means setiap jalan kerja sorang-sorang yang dipanggil nama kena buat kat depan.
serammmmmm.
aku dah terasa subjek tu susah gile.
gila-gila susah. 
alhamdulillah i survived with A.
kalau boleh nak A+ tapi xde rezeki.
tapi start sem dua memang kiteorang struggle buat study group sama-sama.
dari pagi sampai malam.
sampai kena kunci pagar kediaman.
gaduh during study group.
sebab aku memang pantang kalau aku dah confident aku betul, orang still nak sangkal.
aku marah.
hahahhahaa

setiap sem ada turun naiknya emosi.
emosi xstabil.
dengan pelajaran.
dengan masalah kolej.
masalah-masalah yang remeh-temeh.
itu perkara biasa.
malah itu yang menjadi pembakar semangat kiteorang untuk terus belajar sampai ke penghujungnya.
kalau ikut hati dan emosi memang nak berhenti belajar.
tapi fikir balik
kenapa aku xterus keja and aku still tunggu masa untuk belajar.
tapi bila peluang tu Allah dah beri kita sia-siakan.
fikir positif yang sehabisnya.
waktu degree memang jarang sangat turun program konon nak fokus.
tapi result biasa-biasa je.
bagi aku okey je even sedih jugak.
yang penting aku dapat kuasai konsep accounting aku dah bersyukur sangat.
alhamdulillah akhirnya kiteorang dapat konvo sama-sama
Bachelor in Accouting with Honour.
alhamdulillah.
alhamdulillah.

aku terpaksa pendekkan cerita.
aku yang menulis and menaip nie pun dah bosan apatah lagi orang yang membaca.
aku yang membaca pun bosan.
apatah orang lain yang bukan cerita mereka.
kan?

okeylah.
itu sahaja entry 'Bukan Perjalanan Mudah!~'

Terima kasih!~

Comments

Popular posts from this blog

Isu Agoda

Perjalanan Terakhir...

First Date!~